Skip to main content

Hallo 

Ik heb een vraag .

Ik heb een mobiel abbonoment bij telfort tot mei 2021 en kan verlengen bij kpn 

Nu zie ik overal staan dat als ik nu verleng het nieuwe abbonoment direct in gaat .

Nu is mijn vraag wat gebeurd er met de resterende maanden van mijn telfort abbonoment  .

Weet iemand hier het antwoord op 

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo 

 

Ik heb een vraah omtrent  mijn telfort mobiel abbonoment .

Ik kan deze nu verlengen met de eind datum van mei 2021 

Nu zie ik overal staan dat als je nu bij kpn verlengt het abbonoment ook direct in gaat maar nu is mijn vraag  of de telfort abbonoment met de eind datum  mei 2021 komt te vervallen  en ik dan vanaf nu dan een kpn abbonoment heb met eind datum van januari 2023 of dat dan ook de eind datum in mei 2023 is 

 

Admin: topics samengevoegd


Hallo @Patrick101 ,

Jouw oude abonnement blijft gewoon doorlopen tot mei 2021. Ga je dan verlengen met een nieuw tweejaarsabonnenent, dan wordt de nieuwe einddatum ergens in mei 2023. 
 

Overigens kun je ook kiezen voor een jaarcontract of zelfs maandelijks opzegbaar, maar dan betaal je wel een toeslag. 


Hallo Noordzee 

Zo lijkt het mij normaal ook te gaan maar had vanavond een dame van kpn aam de telefoon en die gaf aam dat mijn huidig telfort abbonoment per direct stopt en het nieuwe kpn abbonoment direct in gaat vandaar dat ik dit ook vraag want zo snap ikof de dame in kwestie van kpn er niks meer van 


Ik heb geen idee waar je leest dat je nieuwe abo direct ingaat, dat is al enkele jaren niet meer bij een verlenging aangezien de wetgever dat heeft verboden.

Als je 120 dagen of korter voor het einde van je contract alvast een nieuw abonnement neemt (=verlengen) dan loopt je huidige abo gewoon eerst door tot de einddatum. In de daaropvolgende nacht gaat het over op het nieuwe abo.

Voortijdig verlengen is dus vrij zinloos tenzij je een nieuwe telefoon nodig hebt en deze met een lening wilt. Dat kan namelijk alleen i.c.m. een (nieuw) contract.

:arrow_right: Verlengen is ook absoluut niet verplicht of nodig als je abo gewoon bevalt. Mijn voorlaatste abo heeft 8½ jaar gelopen.