Skip to main content

Hallo,

 

Twee weken terug kwamen we er achter dat onze router niet goed naar behoren werkte. We moesten die terug sturen naar KPN en we zouden een nieuwe opgestuurd krijgen. Zo gezegd zo gedaan en de nieuwe router werkt prima.

 

Dit vond echter plaats in het weekend. Dus dan zouden we een paar dagen zonder internet zitten. KPN heeft ons toen aangeboden om voor een week tijdelijk 50GB extra op mijn bundel te zetten. Op deze manier konden alle apparaten gebruik maken van de hotspot van mijn mobiel in plaats van de router. Dit heeft KPN heel netjes opgelost dacht ik.

 

Inmiddels is de week voorbij en zijn de GB's logischer wijs weer ingetrokken. Nu heb ik echter mede door alle apparaten dat weekend meer GB's verbruikt dan op mijn bundel staan. (6,37 verbruikt en een bundel van 5GB).  Mijn vraag is nu is mijn bundel nu op voor v/d maand? Welke GB's zijn er als eerste verbruikt? De tijdelijke 50GB of mijn eigen bundel? Of hoe zit dat precies?

 

Als ik buiten de deur kom heb ik ook geen internet. (Ja datalimiet is uit) Ik denk daarom dat eerst mijn eigen GB's zijn opgebruikt of zo iets?

 

Hopelijk is dit verhaal niet te vaag.

 

Met vriendelijke groet, Roy

Hallo @Roy14 , je maakt eerst de extra bundel op, als het goed is het je ook gratis 5GB gekregen en die maak je dus ook eerst op, daarna ga je verder met je standaard bundel. Als je daar doorheen bent stopt je internet niet, maar wordt de snelheid teruggeschroefd zodat je alleen nog de meest basale dingen kunt doen, internetten, zonder plaatjes, e-mailen, whats-appen e.d. dus alle mogelijkheden die zo goed als geen bandbreedte kosten.


Oke duidelijk verhaal. Dan zou alles het normaal moeten doen. Ik heb net de mijnKPN app gedownload en die geeft aan dat ik nog maar 39MB heb verbruikt dus ergens loopt iets niet helemaal soepel. Ik ga eens googlen.