Skip to main content
Beantwoord

Geactiveerde simkaart heeft geen mobiele verbinding

• 10 juni 2025
  • 9 reacties
  • 91 keer bekeken

GuidoJ
Nieuwkomer

ik heb mijn simkaart geactiveerd maar het doet niks. dus heb geen mobiel nummer actief of kan via mobiele data iets doen

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@GuidoJ, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Het klopt inderdaad dat je van ons informatie via e-mail ontvangt over je nieuwe abonnement. Hierin staat ook vanaf welke datum wij je nummer overnemen en dus kunt gebruiken. Wel vreemd dat de oude simkaart van je oude provider het ook niet meer doet. 

Is het gelukt met de tips van de andere users om een KPN Winkel te bezoeken? Het snelste is wel om telefonisch contact met ons op te nemen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.

Lukt dit zo? Ik ben namelijk ook benieuwd naar wat er aan de hand was/is. 

Bekijk origineel

9 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18295 reacties
  • 10 juni 2025

Hallo ​@GuidoJ  

Heb je een nieuw abonnement (met nieuw nummer) afgesloten bij KPN of ben je met nummerbehoud overgestapt naar KPN vanaf een andere provider?

GuidoJ
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 juni 2025

Ik ben met hetzelfde nummer van een andere provider naar KPN overgestapt. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18295 reacties
  • 10 juni 2025

Je hebt de KPN sim ontvangen en geactiveerd. Prima, maar is de aangegeven overstapdatum al aangebroken? Bij overstappen met nummerbehoud neemt de nieuwe provider het nummer over, rekening houdend met de einddatum (oude) contract en een opzegtermijn van 1 maand.

Doet de simkaart van de oude provider het nog?

GuidoJ
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 juni 2025

Ik zag op de brief niets staan over de opzeg termijn. en de oude sim kaart doet het niet meer nu. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18295 reacties
  • 10 juni 2025

Bij overstappen met nummerbehoud sluit je normaal gesproken bij de nieuwe provider een abonnement af waarbij je aangeeft dat je het nummer van de oude provider mee wilt nemen. Dan overlegt de nieuwe provider met de oude om vast te stellen wanneer het nummer overgenomen kan worden. Dat leidt tot een overstapdatum, die KPN aan jou meedeelt. Op die dag, meestal tussen 11 en 13 uur, stopt de oude simkaart ermee en dan plaats je de simkaart van KPN. Dan begint het KPN abonnement.

Zo is het bij mij gegaan, maar was dat bij jou niet zo?

Ben je in de gelegenheid om morgen bij een KPN winkel langs te gaan? (Vind een winkel)
Dat is waarschijnlijk de snelste weg om dit op te lossen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1300 reacties
  • 10 juni 2025

Als het goed is krijg je van je oude provider een email, met daarop een vermelding dat nummerbehoud is goedgekeurd. Deze kan natuurlijk ook in een spamfolder zijn beland.

GuidoJ
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 juni 2025

Ik heb wel de mail ingezien van de oude provider. hierin staat: op welke datum je nummer over wordt gezet, kun je met je nieuwe provider overleggen. 

Voor de winkel, kan ik pas donderdag. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18295 reacties
  • 10 juni 2025

Ik kreeg de informatie van KPN, de ontvangende provider is leidend in dit proces.

GuidoJ schreef:

Voor de winkel, kan ik pas donderdag. 

Dan is wellicht bellen met KPN klantenservice 0800-0402 een optie.
Morgen tussen 08.00 en 18.00 uur bereikbaar. Het nummer is gratis, dus vraag of je een telefoon kan ‘lenen’.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24485 reacties
  • Antwoord
  • 12 juni 2025

Hi ​@GuidoJ, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Het klopt inderdaad dat je van ons informatie via e-mail ontvangt over je nieuwe abonnement. Hierin staat ook vanaf welke datum wij je nummer overnemen en dus kunt gebruiken. Wel vreemd dat de oude simkaart van je oude provider het ook niet meer doet. 

Is het gelukt met de tips van de andere users om een KPN Winkel te bezoeken? Het snelste is wel om telefonisch contact met ons op te nemen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.

Lukt dit zo? Ik ben namelijk ook benieuwd naar wat er aan de hand was/is. 

Reageer