Skip to main content

Ik ben gebeld door voornoemd nummer. Voelt niet goed. Wist alles van mijn KPN mobiel abonnement. Probeerde mij een vodafone abonnement aan te praten van € 15 met onbeperkt bellen en 3 G internet. Gezocht op internet en kan dat abonnement niet vinden. Raar. Ze belde namens KPN!? Ik ga er maar vanuit dat het geen gevolgen heeft. Kan KPN hierop reageren? 
 

gr. Paul

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste @Pevete 

Ik kan niet zeker weten of die 020-nummer van KPN is, dus beter niet reageren. Ik heb hier de veelgebruikte telefoonnummers van KPN:

Wij gebruiken bij telefonische verkoop- of servicecampagnes geen geheime nummers, dus zie je altijd een nummer in je scherm. Dat is wel zo open. Zo zie je wie gebeld heeft en kan je makkelijk terugbellen als je nog vragen hebt over het gesprek. De telefoonnummers zijn niet geheim, maar waarschijnlijk nog wel onbekend voor je. Daarom vind je hieronder alle telefoonnummers die KPN gebruikt voor haar verkoop en campagnes:

 

Veelgebruikte telefoonnummers:

Als er vanuit of namens KPN gebeld wordt, dan weten ze dat je klant bent (geweest), dus ik zet ook mijn vraagtekens bij het telefoontje wat je hebt gehad en zal intern navragen of er vanaf het nummer 0202626388 gebeld wordt namens KPN. 

Criminelen komen op verschillende manieren aan gegevens: bijvoorbeeld via een datalek, persoonlijke informatie die eenvoudig op sociale media te vinden is etc. etc. etc. Best een nare gedachte, maar wees je hiervan bewust!

Ben je ervan op de hoogte dat je dit soort telefoontjes ook kunt melden bij de Fraudehelpdesk?

Criminelen weerhoudt het niet, maar ik wil je toch wijzen op een artikel van Consuwijzer: Wilt u dat verkopers u niet meer bellen? Zo regelt u het. Wil je ook niet telefonisch benaderd worden door een bedrijf waar je klant bent of bent geweest, dan moet je dat apart aangeven bij het betreffende bedrijf, bij ons kan dat via gegevens inzien en wijzigen.

Ik hoop dat je zo genoeg weet. 😉

 


In dit recente topic geeft KPN moderator @Shyrin_  aan: “vanaf dit nummer worden ook campagnes gedaan uit naam van KPN.”  Dat er vervolgens een abonnement van Vodafone wordt aangepraat lijkt me dan niet de bedoeling (van KPN) :face_palm_tone1: . Even wachten op een reactie van @Shyrin_  :thinking: .


In dit recente topic geeft KPN moderator @Shyrin_  aan: “vanaf dit nummer worden ook campagnes gedaan uit naam van KPN.”  Dat er vervolgens een abonnement van Vodafone wordt aangepraat lijkt me dan niet de bedoeling (van KPN) :face_palm_tone1: . Even wachten op een reactie van @Shyrin_  :thinking: .

@RBxx waarom kan KPN niet gewoon 1 uitgaande centrale telefoonnummer hebben? Dan is het voor iedereen duidelijk. Ze hebben zoveel uitgaande nummers! :wink:


Heel fijn dat je mij getagd hebt, @RBxx, want dit lijkt inderdaad niet helemaal goed te gaan. Welkom @Pevete en heel fijn dat jij je ervaring hier met ons deelt. Het klopt dat er vanaf dit nummer gebeld wordt om een aanbieding vanuit KPN te doen, maar dan moet het natuurlijk wel een aanbieding voor een KPN abonnement zijn en niet voor één van de concurrent… :face_palm_tone4: . Ik wil dit signaal intern doorgeven en heb hiervoor de volgende gegevens van je nodig: postcode en huisnummer + jouw contact telefoonnummer. Wil je deze gegevens invullen in jouw Forum profiel? Het is dan alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators! 
Heb je verder met de beller nog iets afgesproken over jouw abonnement?

In dit recente topic geeft KPN moderator @Shyrin_  aan: “vanaf dit nummer worden ook campagnes gedaan uit naam van KPN.”  Dat er vervolgens een abonnement van Vodafone wordt aangepraat lijkt me dan niet de bedoeling (van KPN) :face_palm_tone1: . Even wachten op een reactie van @Shyrin_  :thinking: .

@RBxx waarom kan KPN niet gewoon 1 uitgaande centrale telefoonnummer hebben? Dan is het voor iedereen duidelijk. Ze hebben zoveel uitgaande nummers! :wink:

Zou mooi zijn, hè @Dennis Schreve :relaxed:. We huren verschillende externe bedrijven in voor onze campagnes, dus vandaar ook verschillende uitgaande nummers.


Zou mooi zijn, hè @Dennis Schreve :relaxed:. We huren verschillende externe bedrijven in voor onze campagnes, dus vandaar ook verschillende uitgaande nummers.

@Shyrin_ dan kan het doorgeschakeld worden, dat er 1 uitgaande nummer te zien is. 😛😝 


Heel fijn dat je mij getagd hebt, @RBxx, want dit lijkt inderdaad niet helemaal goed te gaan. Welkom @Pevete en heel fijn dat jij je ervaring hier met ons deelt. Het klopt dat er vanaf dit nummer gebeld wordt om een aanbieding vanuit KPN te doen, maar dan moet het natuurlijk wel een aanbieding voor een KPN abonnement zijn en niet voor één van de concurrent… :face_palm_tone4: . Ik wil dit signaal intern doorgeven en heb hiervoor de volgende gegevens van je nodig: postcode en huisnummer + jouw contact telefoonnummer. Wil je deze gegevens invullen in jouw Forum profiel? Het is dan alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators! 
Heb je verder met de beller nog iets afgesproken over jouw abonnement?

In dit recente topic geeft KPN moderator @Shyrin_  aan: “vanaf dit nummer worden ook campagnes gedaan uit naam van KPN.”  Dat er vervolgens een abonnement van Vodafone wordt aangepraat lijkt me dan niet de bedoeling (van KPN) :face_palm_tone1: . Even wachten op een reactie van @Shyrin_  :thinking: .

@RBxx waarom kan KPN niet gewoon 1 uitgaande centrale telefoonnummer hebben? Dan is het voor iedereen duidelijk. Ze hebben zoveel uitgaande nummers! :wink:

Zou mooi zijn, hè @Dennis Schreve :relaxed:. We huren verschillende externe bedrijven in voor onze campagnes, dus vandaar ook verschillende uitgaande nummers.

Waar kan ik mijn telefoonnummer kwijt in mijn profiel zonder dat zichtbaar is?


Dat kan in het veld “Persoonlijke opmerkingen”.
Alle velden waar (Privé) achter staat, zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.


Heel fijn dat je mij getagd hebt, @RBxx, want dit lijkt inderdaad niet helemaal goed te gaan. Welkom @Pevete en heel fijn dat jij je ervaring hier met ons deelt. Het klopt dat er vanaf dit nummer gebeld wordt om een aanbieding vanuit KPN te doen, maar dan moet het natuurlijk wel een aanbieding voor een KPN abonnement zijn en niet voor één van de concurrent… :face_palm_tone4: . Ik wil dit signaal intern doorgeven en heb hiervoor de volgende gegevens van je nodig: postcode en huisnummer + jouw contact telefoonnummer. Wil je deze gegevens invullen in jouw Forum profiel? Het is dan alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators! 
Heb je verder met de beller nog iets afgesproken over jouw abonnement?

In dit recente topic geeft KPN moderator @Shyrin_  aan: “vanaf dit nummer worden ook campagnes gedaan uit naam van KPN.”  Dat er vervolgens een abonnement van Vodafone wordt aangepraat lijkt me dan niet de bedoeling (van KPN) :face_palm_tone1: . Even wachten op een reactie van @Shyrin_  :thinking: .

@RBxx waarom kan KPN niet gewoon 1 uitgaande centrale telefoonnummer hebben? Dan is het voor iedereen duidelijk. Ze hebben zoveel uitgaande nummers! :wink:

Zou mooi zijn, hè @Dennis Schreve :relaxed:. We huren verschillende externe bedrijven in voor onze campagnes, dus vandaar ook verschillende uitgaande nummers.

Shyrin, 

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Ik heb niets afgesproken met de beller, heb gezegd wel op internet te kijken als ik wil veranderen.


Hartelijk dank @Pevete, ik heb je feedback als signaal doorgegeven en ik heb direct de terugkoppeling gekregen dat het wordt meegenomen. Qua abonnement is er verder niets aangepast en ik heb ook een notitie gemaakt bij jouw klantgegevens. Verder de tip om het abonnement te laten staan zoals het nu is: als je geen Internet hebt van KPN (of van één van onze merken), dan ben je bij een verlenging duurder uit! Mocht je het abonnement willen wijzigen of er advies over willen hebben, inderdaad zelf op internet kijken of contact opnemen met onze klantenservice :relaxed:.


Hartelijk dank @Pevete, ik heb je feedback als signaal doorgegeven en ik heb direct de terugkoppeling gekregen dat het wordt meegenomen. Qua abonnement is er verder niets aangepast en ik heb ook een notitie gemaakt bij jouw klantgegevens. Verder de tip om het abonnement te laten staan zoals het nu is: als je geen Internet hebt van KPN (of van één van onze merken), dan ben je bij een verlenging duurder uit! Mocht je het abonnement willen wijzigen of er advies over willen hebben, inderdaad zelf op internet kijken of contact opnemen met onze klantenservice :relaxed:.

Dank


Ook ik ben vandaag benaderd via dit nummer. Een uiteindelijk zeer dwingend heerschap wat me probeerde een ander abonnement aan te praten en gouden bergen beloofde. En terloops melde hij dat er 25 euro overgemaakt moest worden voor nummerbehoud. Of ik nog even mijn rekeningnummer door wilde geven !!  Dus niet !! Maar ik moet toegeven dat ik er bijna ingetuind was !