Skip to main content

Beste Kpn 

Ik ben net gebeld door een buitenland nummer toen ik van de zon aan het genieten was. Hierdoor per ongeluk opgenomen gesprek duurde 1 seconde. Door de zon zag ik niet dat het een +631 nummer was. Maar zag het eruit als een +31 nummer. En aangezien ik in Duitsland net over de grens woon zie ik altijd +31. Heeft het opnemen van het gesprek gevolgen?!?! 

 

Nr hieronder is inmiddels geblokkeerd.

 

Nee @Isa2021 binnenkomende gesprekken kosten je geen geld. Alleen als je zou terugbellen heb je kosten.


De DIIL-klantendienst vertelde me dat ik niet de eerste persoon was die dit probleem meldde, en dat ze een 'landnummerfilter' konden instellen zodat ze me niet meer zouden bellen, maar dat deze dienst 1,6 euro per maand zou kosten. Ik dacht dat het de moeite waard was om dit via uw portaal te verspreiden, zodat goedgelovige burgers niet in deze zwendel trappen. Maar een waarschuwing


Goed dat je dit meldt op het KPN forum @virgigoldW


Landnummer 63 is Filippijnen. 

Overigens kun je in je mobiel ook landnummers blokkeren. Maak dan een contact aan met alleen +63. Vervolgens kun je dit nummer blokkeren in je bel-app. Naar het schijnt kan een heel land je dan niet meer bellen.

Op de vaste lijn kun je via MijnKPN ook alleen landnummer blokkeren. Dan dus +63 voor Filippijnen.