Skip to main content

Ik ben gebeld door een kpn nummer wat je niet kan terug bellen wat al vreemd is maar op Google is er ook niks op te vinden 

Iemand die mij wellicht hier zou kunnen helpen  met informatie 

+316******

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Gespoofed en dus gefaked nummer waarschijnlijk.
De laatste tijd is er hier veel over 'spoofing' te lezen.


Hoi @Anoniem199, welkom op ons forum! Dit lijkt inderdaad een geval van spoofing te zijn. Helaas is daar niets aan te doen maar het is altijd goed advies om niet terug te bellen.

Mocht het echt de pan uit lopen kun je er natuurlijk voor kiezen een nieuw nummer te nemen (kan gratis via 0800-0402)


Waarom zou je een jouw onbekend nummer (alleen nummer en geen gegevens via je contactenlijst) überhaupt terugbellen?


Waarom zou je een jouw onbekend nummer (alleen nummer en geen gegevens via je contactenlijst) überhaupt terugbellen?

Misschien vanwege je werk? Zo maar een inkoppertje 😉.

Inmiddels valt mij op dat de gespoofte telefoontjes vaak een telefoonnummer hebben die heel erg op je eigen nummer lijken. De eerste 6 cijfers zijn al gelijk. Vermoedelijk proberen ze (niet wetend dat het een mobiel nummer is) te doen alsof het een betrouwbaar nummer is door te lijken alsof het uit de buurt komt.

Maar met mobieltjes gaat dit niet op.


Misschien vanwege je werk? Zo maar een inkoppertje

Ja.

Echter dit is het consumentenforum, dus ga ik uit van die situatie. Een privé nummer dus.

Maar bellen die klanten dan naar je privé telefoonnummer?

Het lijkt me inderdaad lastig om dat te 'scheiden’ op een zakelijk en privé inbelnummer.