Skip to main content

Nu ben ik vanochtend gebeld door +31621653702 een nummer wat ik niet ken.

Bel ik terug, krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat.

 

Hoe kan een nummer wat niet bestaat mij bellen?

Hallo @jaap-io ,

Mensen kunnen het systeem zo manipuleren dat het het lijkt of ze met een ander nummer bellen. Waarschijnlijk probeert iemand (criminelen?) te testen of jouw nummer bestaat. Grote kans dus dat het spam is. 

Misschien is het beter om een onbekend nummer niet op te nemen. En in ieder geval niet terug te bellen. Want dat kan jou dan wel eens heel veel geld kosten.  

KPN heeft een pagina met meer informatie over telefonisch overlast. Als je op de link klikt, dan staat uitgelegd wat je kunt doen tegen telefonische overlast. Het is een pagina over vast bellen, maar als mobiele klant heb je er ook wel wat aan. 


Hoi Noorzee,

Hartelijk dank voor je uitleg en de suggestie hoe hiermee om te gaan. Betreffende het niet opnemen en terugbellen vind ik die wat lastig in de praktijk te brengen.

Ik kan me voorstellen dat dit aan te raden is als het nummer doet fronzen, bijvoorbeeld als de oproep uit het buitenland komt of het een nummer is zonder nummerweergave.

Is er ook een risico met 06 nummers ? Wat te doen als ik een belletje verwacht na een afspraak met een receptionist, maar niet precies weet wie mij gaat bellen ?


Heb je dat nummer gebeld vanaf jouw vaste lijn of vanf jouw mobiel?


Kijk, als je een telefoontje verwacht van een receptionist, dan is het natuurlijk wat anders. Dan zou ik zeker wel een 06-nummer opnemen. 

 

Je kunt nu sowieso dit onbekende nummer al blokkeren in jouw mobiele telefoon. Dan wordt je al niet meer door hun gebeld. 


Heb je dat nummer gebeld vanaf jouw vaste lijn of vanf jouw mobiel?

Vanaf mobiel terug gebeld. Vanwaar deze vraag ?


Heb je dat nummer gebeld vanaf jouw vaste lijn of vanf jouw mobiel?

Vanaf mobiel terug gebeld. Vanwaar deze vraag ?

Omdat de oorzaak ook in de routering tussen twee netwerken kan zitten.

Dat nummer is oorspronkelijk (en wellicht nog steeds) een Vodafone nummer.

Bel ook eens met jouw vaste nummer als je dat hebt.