Skip to main content

Gisteren ben ik twee keer achterelkaar gebeld door een onbekend 06-nummer uit Nederland. Vanmorgen werd ik weer gebeld, en heb ik opgenomen. Gelijk werd er opgehangen. Ik heb niet teruggebeld.

Kan er desondanks toch misbruik gemaakt worden van mijn 06-nummer? En kan ik een 06-nummer ook blokkeren?

Hallo @anoniem op het Forum ,

Natuurlijk kan iedereen jou bellen. Voorlopig lijkt er nu verder niet veel aan de hand. Maar zet niet zomaar jouw nummer ergens op het internet als het niet persé nodig is. En neem eventueel alleen bekende nummers op als je twijfelt. 

Je kunt het 06-nummer dat jou belt, blokkeren in het menu van jouw mobiele telefoon. Of via de MijnKPN-app als jezelf Vast Bellen hebt. 


Goedemiddag,

Enkele weken geleden ben ik ook gebeld door onbekende 06 nummers en ook een 015 nummer. Na een korte stilte komt er een mededeling in krom Engels vanaf een bandje dat er zogenaamd iets mis is met mijn BSN.

Blokkeren kan alleen in jouw eigen telefoon. Mijn Samsung SPAM filter blokkeert deze rommel ook niet. Er kan geen misbruik van jouw nummer worden gemaakt zolang je niet terugbelt, dus als je een gemiste oproep hebt en je kent het nummer niet bel dan nooit terug!


Hallo @anoniem op het Forum op je mobiel kun je ongewenste nummers markeren en blokkeren.

Bij een vast nummer hangt het af van het soort toestel dat je gebruikt.

 


 

Bij een vast nummer hangt het af van het soort toestel dat je gebruikt.

 

Dat kan al bijna een jaar via de MijnKPN app.