Skip to main content

Hallo,

Sinds kort word ik steeds vaker gebeld door 06 nummers. Nu gebeurd het steeds meer dat wanneer ik een half uur later terugbel, dat ze aangeven mij helemaal niet gebeld te hebben. Dit is zojuist voor de 4e keer in ongeveer 3 weken gebeurd. Alle 4 de keren spreek ik met wat oudere mensen. 

 

Is dit random of is dit iets bekends?

 

Mvg,

 

Thomas

Hoi @Thomas.Haasbroek . Welkom op het forum.

Ik herken dit zelf niet.  Af en toe worden nummers van mensen misbruikt (spoofing).  Maar waarom jij random door vier verschillende nummers bent gebeld is mij een raadsel.

Als je die mensen spreekt, geven ze dan ook aan dat ze vaker verbaasde mensen spreken die aangeven te zijn gebeld? 


Hoi @Thomas.Haasbroek . Welkom op het forum.

Ik herken dit zelf niet.  Af en toe worden nummers van mensen misbruikt (spoofing).  Maar waarom jij random door vier verschillende nummers bent gebeld is mij een raadsel.

Als je die mensen spreekt, geven ze dan ook aan dat ze vaker verbaasde mensen spreken die aangeven te zijn gebeld? 

Hoi Erwin, allereerst bedankt voor je reactie!

Ik heb de vierde die ik terugbelde wat vraagjes erover gesteld. Hij wist van niks af en was dit hem nog niet eerder gebeurd. Ook gaf hij aan niemand te hebben gebeld die hele dag.

 

Ik vind dit zelf erg vreemd en weet de oorzaak nogsteeds niet.

 

 


Hmm. Ik tast ook volledig in het duister om eerlijk te zijn. :-(


Hoi Thomas,

Zelf wordt ik de laatste tijd ook regelmatig gebeld door nummers die gespoofed zijn. Wanneer je opneemt wordt er een bandje afgespeeld van een bekende fishing praktijk waarin wordt aangegeven dat interpol een internationaal arrestatiebevel op mijn BSN nummer zou hebben uitgevaardigd. Heel vervelend, maar voor zover bij mij bekend kan ik er niets tegen doen anders dan een nieuw nummer aanvragen. 


@Nesterion @Thomas.Haasbroek . Ik zie de laatste tijd toch meer meldingen.  Blijkbaar zijn de spoofers momenteel behoorlijk actief.

Het klopt dat je hier feitelijk niks tegen kunt doen. Het is een wereldwijd probleem dat bepaalde technische zwakheden  van de systemen uitbuit. Helaas is het in het digitale tijdperk ook kinderlijk eenvoudig geworden om dit zelf te doen :-(