Skip to main content

Ik heb deze vreemde nummers ook op mijn factuur. Heel raar. Lijkt of dit een servicenummer van kpn is. Bij mij stond 2 keer 30 min gebeld en idd ook als zijnde zelf gebeld. 

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Betreft 1884 en 1891 hebben nog meer mensen deze verkeers en werk informatieservicenummers op hun laatste rekening staan? Dan meld je bij mij dan schakel ik een advocaat in. 


Een advocaat heeft totaal geen zin, wat wil je daarmee bereiken? :joy:

Dit soort nummers zijn zogenaamde betaalde informatiediensten, die kun je bellen, en gaan zij je doorschakelen naar het juiste bedrijf of klantenservice.

 

Zie ook hier https://1884.nl/nummerinformatie/ 

 

Staat overigens helemaal los van kpn. Zij hebben een gratis nummer 0800-0402 of 1200 via mobiel. 


Nee misschien geen advocaat maar misschien kan dit bij Radar gemeld worden oid? Het is toch belachelijk dat er automatisch bedragen van 25 of 30 (zoals bij mij) van je rekening geschreven mogen worden omdat iemand alleen maar heeft doorverbonden?


U heeft gebeld via een belbedrijf. U moet dus bij dat bedrijf zijn als u het er niet mee eens bent. KPN is geen partij in dit geval.


Als je naar een 18…. nummer belt krijg je tevoren te horen “dit nummer kost 1 euro per minuut". Dan is het toch volstrekt logisch dat als je zonder de verbinding te verbreken wordt doorverbonden je dat blijft betalen?

P.S. heb je een smartphone dan is het GRATIS detelefoongids.nl veel handiger. Na opzoeken druk je op toon nummer. Dan staat het gelijk kiesklaar op je telefoon en bel je het dus direct zelf (en dus tegen standaard kosten, meestal binnen de bundel).


beste Peter, niet als je direct wordt doorverbonden nee, dat heeft nog geen minuut geduurd nl!


Máár ook na het doorverbinden bel je nóg steeds via het betaalde 1800 nummer,… Je hebt de verbinding niet verbroken,… :rolling_eyes:

Als je dan bv. KPN belt, je staat even in de wacht, of die medewerker zoekt iets uit,.. Tja, dan blijven de minuten gewoon doortikken, KPN factureert, dat belbedrijf verdient. Dus dan is 30 euro bij 1 minuut doorverbinden een lekker verdienmodel. 


Als het een vaste aansluiting betreft dan kan je KPN de opdracht geven om alle 18xx nummers te blokkeren zodat je in ieder naar de toekomst toe dergelijke kosten kunt vermijden. Als je klantenservice belt dan zullen ze zeggen dat ze dat niet kunnen, maar weet dat je recht hebt op het kunnen blokkeren van die 18xx nummers.

Bron.

Ik raad iedereen aan om dit verzoek in te dienen.

Ik vraag KPN de functionaliteit om 18xx nummers te blokkeren in mijnKPN beschikbaar te stellen.


maar na nog geen minuut was ik in gesprek met de belastingdienst, belachelijk dat je dat door blijft betalen aan de doorverbindservice!:smiling_imp:


maar na nog geen minuut was ik in gesprek met de belastingdienst, belachelijk dat je dat door blijft betalen aan de doorverbindservice!:smiling_imp:

Dat is het verdienmodel van die nummerinformatie diensten. Zonde van het geld, zeker als je de belastingdienst via een 0800 nummer gratis kan bellen :rolling_eyes: . Moet je dus wel zelf bellen.


ja ga ik dus inderdaad voortaan doen, bedankt Ruud!


Hoi @inge24 . Welkom op het forum.

Voor toekomstige referentie: ons gratis nummer is 0800 0402.. 

Tip:  zoek altijd eerst even goed via google of het nummer wat je van plan bent te gaan bellen niet zo'n doodverbindbedrijf doorverbindbedrijf is. 

 


Een doodverbindbedrijf. Ha ha :laughing: dié is leuk! (qua typfout)

@Erwin_ 


😂