Skip to main content

Ik zit op eerste kerstdag gewoon met de wereld te sms'en. Omdat ik geen Whatsapp heb.. word ik ineens geblokkeerd. Ik kan nergens vinden hoe ik dit deblokkeer. Kpn mail zegt dat het een bug is. Maar ik ben het zelf. Wat moet ik doen ? 


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Beste @Smser,

Wat vervelend dat je geblokkeerd bent, heb je geen berichtje gehad waarom je geblokkeerd bent? Heb je een abonnement of prepaid?


Ik heb een abonnement inclusief onbeperkt sms'en. En ik heb een sms gekregen en een mail. Met daarin info over die bug. Maar ik ben het echt zelf. Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten. Maar dat heeft tot zover nog niet gewerkt. Dus nu zal ik wel weer moeten bellen met KPN en de nodige kosten, want op een andere manier is KPN niet te bereiken. Dus nu maar eens denken aan een andere provider... Want dit vind ik niet echt klant gericht. Zomaar blokkeren zonder enige waarschuwing. Of makkelijke manier het ongedaan te krijgen.


Ik heb een abonnement inclusief onbeperkt sms'en. En ik heb een sms gekregen en een mail. Met daarin info over die bug. Maar ik ben het echt zelf. Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten. Maar dat heeft tot zover nog niet gewerkt. Dus nu zal ik wel weer moeten bellen met KPN en de nodige kosten, want op een andere manier is KPN niet te bereiken. Dus nu maar eens denken aan een andere provider... Want dit vind ik niet echt klant gericht. Zomaar blokkeren zonder enige waarschuwing. Of makkelijke manier het ongedaan te krijgen.

KPN heeft een gratis klantenservice te bereiken op 0800-0402. Hier hoeft u nooit kosten aan te maken.


088 nummer kreeg ik door...


En dat zal ook ongetwijfeld gratis zijn. Maar niet bereikbaar.

Maar nogmaals is het vrij bijzonder dat wanneer je onbeperkt sms'en hebt zonder waarschuwing geblokkeerd wordt. 

Maar ik zal ze morgen bellen.. 


Van wie kreeg je dat nummer? 0800-0402 is HET gratis nummer van de klantenservice. 


Noreply@kpn.com

Die heeft het over een flugbug. 

Maar het is heel simpel. Ik was veel aan het sms'en en ben geblokkeerd door KPN zonder waarschuwing. Ondanks dat ik onbeperkt sms'en heb. Daar gaat het om.


Excuus Flubot ... Niet flugbug.. maar dat is het dus niet..


O dat is dat virus op je telefoon.  Heb je dit verhaal gelezen? Anders toch weer bellen maat het is kerst dus is de klantenservice beperkt bereikbaar. 


Bedankt voor de reacties. Ik zal gewoon het nummer bellen. 

Ik zal een klacht indienen bij KPN want nogmaals ik was zelf de smser die onbeperkt sms tegoed heeft en zonder waarschuwing geblokkeerd wordt. Het was geen bug. Het was KPN die mij blokkeert. En KPN die geen mail stuurt met hoe ik het kan deblokkeren.


Hallo @Smser, welkom op het KPN forum! Excuses dat we jou ten onrechte hebben geblokkeerd, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar geloof me, we bedoelen het goed. Zoals je in de e-mail hebt kunnen lezen, gaat de Flubot erg rond. Wanneer de Flubot de weg naar jouw telefoon heeft gevonden, zal deze uit jouw naam allemaal sms’jes versturen naar het buitenland. Hierdoor kunnen de kosten hoog oplopen. Vaak heeft men dit pas te laat door en is het kwaad al geschiet. Om er enigszins op tijd bij te zijn, is er een speciaal team die dit voor onze klanten in de gaten houdt. Ziet dit team veel sms’jes naar het buitenland in korte tijd, waar dit normaal niet gebeurt, dan blokkeren zij preventief de mogelijkheid om sms’je te versturen. Jouw verbruik werd niet herkend en dus hebben ze jou ook preventief geblokkeerd. Dit doen zij dus niet om je te pesten, maar om je beschermen. Ik snap alleen wel dat het knap vervelend is als je daadwerkelijk zelf aan het sms’en was.

Zaak is nu om de blokkade op te heffen. Dit kan je doen via het telefoonnummer dat in de sms en e-mail staat. Je komt dan bij het speciale team terecht. Of je kunt bellen naar 0800 0402. Mijn collega helpt je dan graag verder. Beide telefoonnummers zijn uiteraard gratis te bereiken.