Skip to main content

Ik woon in het buitenland en heb 2 jaar geleden mijn KPN abonnement opgezegd. Mijn oude Sim kaart heb ik nog en mijn nummer staat nog wel geregistreerd onder mijn naam. Ik wil een Sim Only abonnement aanvragen maar wil mijn oude Sim kaart gebruiken aangezien de nieuwe naar het NLse adres van mijn ouders wordt gestuurd. Kan ik mijn oude Sim kaart gebruiken wanneer ik een Sim Only abonnement aanvraag of moet ik dan de nieuwe gebruiken? 

Welkom op het forum van KPN @AnnaSA 

Het antwoord is kort: Nee, dat is niet meer mogelijk!

Jouw oude simkaart van inmiddels 2 jaar oud, is na de opzegging van eveneens 2 jaar geleden volledig onbruikbaar geworden, en kun je dus gewoon in de vuilnisbak gooien.

Wil je opnieuw klant worden bij KPN, met een nieuw sim only abonnement dan krijg je dus een nieuwe 3-in-1 simkaart opgestuurd, die dan op de deurmat van jouw ouders zal vallen.
Mocht je smartphone ook overweg kunnen met een e-sim, dan zou dat ook nog een goede mogelijkheid voor je kunnen zijn, want die download je dan vanuit de Mijn KPN app op jouw smartphone (het overwegen waard zou ik zeggen).
Hoe je de e-sim installeert en activeert, wordt vermeld in de e-mails die je vanuit KPN in je mailbox ontvangt.

Maar een fysieke simkaart, zal altijd naar een Nederlands adres gestuurd worden. 

Hiermee je vraag te hebben beantwoord.


@AnnaSA 
Heb je nog iets gedaan om jouw nummer te behouden? Als je jouw abonnement alleen opzegt dan raak je het nummer daarmee ook kwijt. Of heb je dit nummer tijdelijk omgezet naar prepaid?


Hi Ruud, dank voor je antwoord. Ik weet helaas niet of ik het nummer heb omgezet naar Prepaid 😒. In mijn KPN profiel staat mijn nummer nog bij mijn naam en ook mijn WA doet het nog. Ik kan het niet navragen bij KPN want de chatbox snapt de vraag niet 🙂 en bij de klantenservice kun je alleen maar teruggebeld worden (wat dus niet kan want het nummer doet het qua bellen niet meer) en het 0800 nummer doet het niet vanuit het buitenland. Wanneer ik alle stapppen doorloop voor het aanvragen van een SIM only abonnement koppelt hij wel mijn nummer aan dit abonnement dus het lijkt erop dat het nummer nog beschikbaar is en ik het dus heb/kan behouden. Maar ik heb er weinig aan wanneer KPN de nieuwe SIM kaart naar een NLs adres stuurt. Dus vandaar de vraag of ik de oude Sim kaart zou kunnen re-activeren bij een Sim only abonnement. 


Goedemorgen @AnnaSA 
Je kunt hierover beter even bellen,
vanuit het buitenland is het nummer +31 6 1200 1200
En vraag een medewerker te spreken.

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Ha huistijger! Dank je, ik ga bellen!Â