Skip to main content
Vraag

Gebruik pincode na opnieuw opstarten

• June 20, 2026
  • 7 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik heb in mijn Galaxy a53 5g een nieuwe simkaart geinstalleerd. Ik kom na aanzetten in het scherm vegen voor ontgrendelen en dan gebruik pincode na opnieuw opstarten. Al ik mijn pincode invoer wordt de telefoon geblokt en kanik een bepaalde periode niet verder.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 20, 2026

Bij de nieuwe sim kaart heb je ook een nieuwe pincode ontvangen. Heb je die nieuwe pincode gebruikt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 20, 2026

hallo JanBar ik heb bij de nieuwe simkaart geenpincode ontvangen. Wel een brief waarin staat de code 0000 te gebruiken doch dit gaat niet. Heb contact gehad met kpn service waarin werd medegedeeld dat ik na de in de telefoon aangeven bloktijd van 8 uur ik na opstarten de pikcode moest invullen. Ik heb dit gedaan met resultaat dat de telefon wederom geblokt is voor 24 uur.

Ik bedoelde de pukcode

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 21, 2026

Je haalt waarschijnlijk toch dingen door elkaar. Ik denk dat je het beste met al je gegevens even naar een KPN winkel kan gaan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 21, 2026

Weet je de toestelcode niet meer? Die zul je toch vaker gebruikt hebben. Iedere keer na aanzetten en herstart. 

De pincode van de nieuwe simkaart (0000) lijkt me niet actief. Bij 'vegen' ben je de simkaart beveiliging al voorbij. 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 21, 2026

Toestelcode is 0000 of 1234, daarna pas de PIN code van je SIM kaart die wellicht dus 0000 is

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 21, 2026

Een Samsung Galaxy begint na aanzetten/herstarten met de Simkaart pincode en daarna pas de toestelcode.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2026

Met toestelcode 0000 en simkaart pincode is dit opgelost. Een ieder hartelijk dank voor de input