Skip to main content

Ik heb geen internet in Spanje (Ibiza) - wat heb ik gedaan? 

  • Roaming aan
  • 4G aan en uit
  • Provider automatisch zoeken uitgezet en dan krijg ik geen KPN als optie - wel Movistar / vodafone / Orange / Yoigo 
  • toestel uit en weer aan

Ik heb een harde reset gehad paar weken terug - wellicht heeft het daarmee te maken. Kunnen jullie de instellingen bekijken? Nummer is (...) 

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

 

 

Hallo @Oboof Is het inmiddels wel gelukt?

In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een lokale provider, dit heet roaming. Ons eigen netwerk is vanzelfsprekend alleen in Nederland beschikbaar In principe hoef je helemaal niets te doen: zodra je de grens overgaat zoekt je toestel zelf een lokaal netwerk en zal daarmee verbinding maken, als je ‘roaming’ en ‘provider automatisch zoeken’ aan hebt staan. Je kunt ook handmatig een lokaal netwerk selecteren. 


Hi Bart - ik heb roaming aan en de provider wordt automatisch gezocht. Dan krijg ik Movistar en heb ik geen 4G, wat kan het dan zijn? 


Moeilijk te zeggen, @Oboof Je zit op netwerk van de lokale provider, dus vanaf hier kan ik je daar geen uitsluitsel over geven. Een verklaring kan zijn dat het netwerk op jouw specifieke locatie niet zo sterk is. Je zou eens een andere provider kunnen selecteren, wellicht biedt dat uitkomst.