Skip to main content

Ik heb al enkele jaren tijdens mijn vakantie in Oostenrijk geen 4g. Alles al geprobeerd wat op dit forum gezegd wordt (behalve andere simkaart), maar niets heeft geholpen.  Nu staat de vakantie weer voor de deur en ben ik bang dat hetzelfde probleem zich weer voor gaat doen. Ik wil mijn hoogbejaarde ouders, die niet meer op vakantie kunnen af en toe door middel van facetime mee laten genieten van hun favoriete vakantieland. Is er een oplossing voor mijn probleem?

 

Hi @Frannie72, ik snap heel erg goed dat je je ouders mee wilt laten genieten, Oostenrijk is erg indrukwekkend en adembenemend mooi :heart_eyes:

Als je een toestel hebt dat geschikt is voor 4G en je hebt de instellingen voor internetten in het buitenland goed staan, dan zou je zonder problemen gebruik moeten kunnen maken van 4G in Oostenrijk, als je je tenminste op een locatie bevindt waar dat beschikbaar is. In Nederland zijn we behoorlijk verwend met een landelijke dekking bij alle providers, in andere landen is die dekking iets minder en komt het regelmatig voor dat je op een locatie bent waar de ene provider wel een goed signaal biedt, en de andere niet. Of waar zelf helemaal geen bereik is, via geen enkele provider. Zodra je de grens over gaat, maak je geen verbinding meer met het netwerk van KPN en kunnen wij verder helemaal niets met de kwaliteit van het netwerk van andere buitenlandse providers. 

Je kunt handmatig een provider selecteren, zodat je verbinding maakt met het netwerk met de beste dekking. Welke provider dat is, hangt af van de plaats waar je bent.
Drie grote providers in Oostenrijk zijn A1, 3 en T-Mobile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile:


Bedankt. Dit jaar zowel onderweg in Duitsland (voorheen ook een probleem) en on Oostenrijk gelukkig goed bereik. 


Ah, dat is goed nieuws!

Een hele fijne vakantie gewenst :blush: