Skip to main content

Ik heb sinds vorige maand een nieuwe telefoon (Samsung S22 ultra) met nieuwe e-sim. Ik heb echter nog helemaal geen 5g gehad, terwijl dat volgens de dekkingskaart wel zou moeten (Alkmaar). Wat is er mis?

 

Frank. 

Hallo @FrankAg in je topic titel staat dat je geen 5G ontvangt en in de topic tekst staat dat je geen 4G ontvangt, welke is het nu?

Heb je binnen je mobiel wèl 4G of 5G aangevinkt?

5G wordt uitgerold door KPN, is echter nog niet landelijk dekkend.

 


Excuses, ik heb geen 5G, alleen 4G. Waar ik ook kom, nergens springt ie naar 5G. 


Excuses, ik heb geen 5G, alleen 4G. Waar ik ook kom, nergens springt ie naar 5G. 

Hallo @FrankAg , daarom nogmaals de vraag: heb je binnen je toestel 5G wèl aangevinkt?

 


Onee, wat dom! Ik dacht dat ie dat automatisch deed. Nu wel, dank je. Maar waarom doet ie dat eigenlijk niet automatisch?


Onee, wat dom! Ik dacht dat ie dat automatisch deed. Nu wel, dank je. Maar waarom doet ie dat eigenlijk niet automatisch?

Hallo @FrankAg , als je een Android-toestel hebt aan de makers van Android vragen of anders aan de helpdesk van het merk van je toestel vragen.

Maar goed om te lezen dat je nu 5G hebt op je mobiel.

Het toestel zoekt wel automatisch de beste provider, in NL is dat voor jou automatisch KPN, maar in het buitenland kan het soms verstandiger zijn zelf een provider te kiezen, zeker langs de EU-grenzen, zoals bijv. Griekenland, pakt het toestel meestal automatisch een Turkse provider, dan is het kassa.