Skip to main content

Goedenavond,

 

Vandaag is mijn abonnement ingegaan, waar ik 45 euro per maand voor betaal. Er stond dat ik 5G internet heb. Dus ik heb de SIM-kaart van mijn telefoon erin gedaan en toen zag ik geen 5G erbij staan. Er zat ook niks bij om de SIM-kaart in de telefoon te plaatsen dus zelf een paperclip moeten zoeken.

Kortom, niet tevreden dat ik nu geen 5G heb terwijl ik daar 45 euro per maand voor betaal.

 

Met vriendelijke groet,

Lennart van Vooren 

Hoe oud is je simkaart? Als ie ca. 3 jaar of jonger is zal ie naast 4G ook 5G moeten ondersteunen. Simkaarten van ca. voor medio oktober 2019 ondersteunen het niet. (makkelijkst is dan ff naar een belwinkel om de sim om te laten wisselen)

En de telefoon moet natuurlijk jong genoeg zijn om 5G te ondersteunen.


Net twee weken. Dus dit vind ik ook niet kunnen. Zal morgen contact opnemen met de klantenservice. Gaat om een Iphone 11. Er staat in het contract dat hier 5G bij zit en daar betaal ik ook voor.


Het kan zijn dat het 5G signaal waar je nu bent een beetje zwak is. Heb je het ook op andere locaties geprobeerd?

Correctie: Ik heb geen iphone en kan het dus niet uitproberen, maar ik lees op https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-11-5g-uitleg/ dat iphone 11 geen 5G ondersteunt.


Net twee weken. Dus dit vind ik ook niet kunnen. Zal morgen contact opnemen met de klantenservice. Gaat om een Iphone 11. Er staat in het contract dat hier 5G bij zit en daar betaal ik ook voor.

De Iphone 11 is niet geschikt voor 5G:

https://www.iculture.nl/uitleg/5g-producten/


Je betaalt bij KPN niet extra voor 5G en er is ook geen apart abonnement voor..

Je hebt standaard de beschikking over 4G en als je toestel het ondersteund kun je gebruik maken van 5G

 

Helaas heeft de iPhone 11 inderdaad alleen 4G..


Hallo @Lennart van Vooren heb je voordat je het toestel kocht wel eerst gecontroleerd of het 5G ondersteunt, aan voorgaande reacties te lezen, blijkbaar niet, ik ken de Apple-producten niet dus kan daar niet over oordelen.

5G koste theoretisch €2,50 per maand, maar op de factuur zie je die €2,50 meteen weer gecrediteerd, dus in feite gratis.

Het abobedrag van €45, is dat inclusief afbetaling toestel?

Kijk bij het leveringsoverzicht van het toestel of daar die 'paperclip' voor het ontgrendelen van de sim-toegang bij zit, is maar heel klein ding, kijk je zo over heen en kun je maar zo per abuis met de verpakking weggegooid hebben.

 


Noordzee meldt: De Iphone 11 is niet geschikt voor 5G:

https://www.iculture.nl/uitleg/5g-producten/

Dat weten we dan ook weer, @Lennart van Vooren .

Inderdaad heeft Apple pas van af de iPhone 12 de hardware (en software) voor 5G toegevoegd. Zie ik nu ook op die site.

Tja, ik zei eerder dan ook al

En de telefoon moet natuurlijk jong genoeg zijn om 5G te ondersteunen.

Maar ja, wat heb je aan tot 1000 Mb/s voor één telefoontje????

4G+ is ook al 300 Mb/s (even ter vergelijk een HD videostream neemt 5 Mb/s….)

In een deel van het land is 4G++ ( 500 Mb/s ) beschikbaar.