Skip to main content
Vraag

Mobiel abonnement na opzeggen internet: behoud 50 GB extra en KPN klantvoordeel

• August 26, 2026
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Goedendag,

Door laat ik zo zeggen, geen fijne omstandigheden (ziekte) heb ik mijn vaste internetabonnement moeten opzeggen en moeten verhuizen. Dit abonnement liep al vanaf 2011.

Ik wil graag verder met een mobiel abonnement, ik heb nu 10 gig. Ik heb dit abonnement al jaren. Ik ben daarnaast al sinds jaren klant bij KPN en ook was ik dat voorkort met een vast internetabonnement (sinds 2011 had ik dit abonnement en voorheen ook op andere adressen)

Door de opzegging heb ik geen combi-voordeel meer, dat begrijp ik ook. Wat ik niet begrijp is dit: Eind december 2024 kreeg ik een e-mail van KPN. Kort gezegd stond daarin: Door de verhoging i.v.m. de beveiligingsmogelijkheden kreeg ik 50 gig voor 1.30 per maand. Prima, goede deal.

Vandaag contact gehad met de klantenservice over een nieuw abonnement.  Ik wil graag de a37, zwart, 256 gig, 2- jarig contract, onbeperkt bellen/sms en 10 gig. Ik kom dan uit op de site 33,50 per maand. Ik betaal al jarenlang ruim 37 euro per maand (dat was inclusief de combi-korting) en nu komt het uit op ruim 40 euro.

Van de klantenservice begreep ik dat KPN niets mag toegeven of aanbieden aan hun vaste klanten voor een mobiel abonnement. Wat op de site staat, dat is het wel en meer niet.  In de e-mail van 2024 stond niet dat de extra 50 gig eindigt als ik mijn abonnement opzeg of wijzig. De klantenservice maakte duidelijk dat ik deze aanbieding (wat dit niet is) niet kon aanbieden. Dat vind ik raar.

Wat ik mij afvraag: ik heb mijn huidige mobiele abonnement al sinds 2017 en had jaren daarvoor ook al andere abonnementen, ook voor vast internet op meerdere adressen. Ik heb nooit een aanbieding gehad.  De huidige en ook de vorige abonnementen zijn goedkoper dan wat ik nu heb. Ik heb dus jarenlang teveel geld betaald. Voor deze telefoon (a37) krijg je een speaker erbij, die hoef ik niet. 

Resume: al jarenlang mobiele en vaste klant, betaal al geruime tijd meer dan de huidige abonnementen, ik wil gewoon 10 gig abonnement en 50 gig extra zoals mij is toegezegd en ik hoef de speaker niet Kan KPN dan a.u.b. mij tegemoet komen?

https://www.kpn.com/shop/mobiel/samsung/galaxy-a37-5g/awesome-charcoal-128gb

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 26, 2026

Die 50 GB extra krijg je onder je huidige abonnement. Die ga je niet meer krijgen met een nieuw abonnement. 

Met die 50 GB wordt je huidige oude dure abonnement gelijk getrokken qua prijs/inhoud met de huidige abonnementen. 

Bij een nieuw abonnement ga je die aanvulling dus niet meer krijgen. 

Een optie is je huidige abonnement houden. En de Samsung A37 los aanschaffen. Bij een fysieke of webshop.

Onder andere https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-a37-5g