Skip to main content

Omdat ik nergens een e-mailadres kan vinden (ligt dat aan mij??) stel ik de vraag hier.

Telefonisch heb ik een mobiel besteld, aan te sluiten bij mijn KPN Compleet.

Medewerker meldde mij dat ik aansluitkosten van € 25,00 zou moeten betalen.

Heb hem gemeld dat wij al jaren - weet niet eens meer hoeveel - klant zijn bij KPN zijn en het daarom vreemd vonden dat wij nog eens aansluitkosten zouden moeten betalen.

Daarop is mij verzekerd dat er een creditnota zou volgen.

Klopt dit? Dank voor uw reactie alvast.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als het een nieuw abonnement betreft, dan moet je gewoon aansluitkosten betalen. Ook al heb je al 20 abonnementen lopen op uw adres. Als het echter een bestaand abonnement betreft wat u verlengt heeft, dan geen aansluitkosten. 


Hallo @Renver, welkom bij ons op het forum. Het hangt er zoals Nick zegt inderdaad vanaf wat voor abonnement het precies is wat je afgesloten hebt. Als dat met een verlenging was, was dat nummer al bij ons actief en horen er geen aansluitkosten in rekening gebracht te worden. Als het een nieuw nummer is, of een nummer wat van een andere provider naar ons overgaat, is het voor ons een nieuw abonnement en worden er aansluitkosten in rekening gebracht om dat nummer te activeren. Over wat voor abonnement heb je het precies, zou je dat kunnen toelichten? 


Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties! Voordat ik op dit forum mijn bericht plaatste, heb ik natuurlijk ook de andere berichten over dit onderwerp gelezen.

Maar, de medewerker die mij de telefoon verkocht, heeft duidelijk gezegd dat ik een credit nota voor de aansluitkosten zou ontvangen. Uiteraard zet ik de naam niet op het forum (is wel genoteerd).

 


Hallo @Renver 

Maar, de medewerker die mij de telefoon verkocht, heeft duidelijk gezegd dat ik een credit nota voor de aansluitkosten zou ontvangen

Heb je dat ook zwart-op-wit?

 


Hallo @Renver, ik was niet bij dat gesprek dus wat daar gezegd is is voor mij moeilijk te beoordelen. Het is me op dit punt nog niet duidelijk of het gaat over een volledig nieuw abonnement bij ons, of dat het gaat over een verlenging. Zou je dat nog kunnen toelichten? Je kunt je forumprofiel ook volledig invullen, dan kan ik voor je kijken wat er over genoteerd is.


Hallo Jasper,

Het abonnement betreft een nieuw toegevoegd nummer aan mijn KPN Compleet.

Helaas is mij niet duidelijk verteld dat dit betekende dat ik daarvoor € 25,00 moest betalen, pas later, na aanschaf van de telefoon. Sterker nog, ik val in herhaling, ik weet het, toen ik daar wat van zei, werd mij een credit nota beloofd. Meer kan ik er niet van maken, zal mijn profiel aanvullen.

 


Hoi @Renver, normaal gesproken heb je bij een nieuw abonnement gewoon de aansluitkosten. Maar als het is toegezegd én in het systeem staat genoteerd vergoeden we het wel. De vraag is dus of die toezegging ergens genoteerd is, als dat niet het geval is kloppen de aansluitkosten. Op je profiel zie ik de gegevens nog niet staan, is het opslaan van de gegevens mogelijk niet helemaal goed gegaan?


Hoi @Renver, ik zie dat je de gegevens inmiddels had ingevuld. Daarmee ben ik voor je gaan kijken maar er is geen toezegging van het vergoeden van de aansluitkosten te vinden. Daardoor is er niets wat er aan die kosten gedaan kan worden en zijn ze terecht in rekening gebracht.


Hallo Jasper,

Teleurstellend antwoord, maar niet onverwacht.

Tenslotte kun je dit soort zaken alleen telefonisch regelen en nee, dan heb je het niet zwart op wit.

Laten we dit onderwerp maar sluiten, hoewel ik hoop dat nieuwe medewerkers beter worden ingewerkt. Zodat zij niet dit soort loze beloftes aan de telefoon doen, althans, ik ga er vanuit dat dit uit onkunde is gedaan….