Skip to main content

Op verzoek van KPN heb ik een nieuwe simkaart ontvangen, maar geen activatiecode. Ook niet te vinden op bestelpagina, zoals hier ergens op het forum wordt aangegeven. Hoe activeer ik m alsnog? Of hou ik gewoon maar de oude (Telfort) die het prima doet.

Hallo @Martine4474, welkom op ons forum! Goed dat je jouw simkaart hebt vervangen. We versturen de activatiecode per e-mail toe. Dat je deze niet hebt ontvangen, kan betekenen dat jouw e-mailadres of niet bekend is, of dat we een verkeerd e-mailadres genoteerd hebben. Ik controleer graag of we jouw e-mailadres goed in het systeem hebben staan. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mailadres en klantnummer (indien mobiel abonnement) of simkaartnummer (indien prepaid)? Jouw mobiele nummer (en simkaartnummer) kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


Hallo Denise, dank voor je reactie. KPN heeft mijn juiste email omdat ik van hen juist een email heb ontvangen met daarin de ‘aanvraag’ (die ik dus niet zelf heb aangevraagd maar die zij hebben opgestuurd). De gegevens die je hier van mij vraagt vind ik wel (te)veel en te privacy gevoelig om in deze omgeving te delen. Ik ga ervan uit dat ik via het bij KPN bekende email adres alsnog een code krijg. En anders ben en blijf ik gewoon tevreden met mijn huidige SIM-kaart hoor. Geen probleem.


Ah, ja, dan ga ik er ook van uit dat we wel het juiste e-mailadres hebben. Ik snap dat je de gegevens niet openbaar wilt delen en dat hoeft ook niet. Je kunt de gegevens veilig in jouw profiel zetten. De gegevens zijn dan alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators. Mocht je dit toch liever niet willen, dan wil ik je vragen telefonisch contact met ons op te nemen. Je kunt ons bereiken op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Het is namelijk wel belangrijk dat je jouw nieuwe simkaart in gebruik neemt. Op den duur zal jouw huidige simkaart namelijk niet meer werken. Het zou zonde zijn als je dan helemaal zonder diensten komt te zitten.