Skip to main content

goeiedag, ik maak al een lange tijd gebruik van de mobiele facturering, maar vandaag verscheen er in 1 keer iets in mijn beeld bij de betaling met kpn/telfort. namelijk het volgende: Er kon geen autorisatie worden verkregen voor deze aankoop. Kies een andere manier om te betalen of neem contact op met uw betalingsprovider. ik weet niet helemaal wat ik er tegen moet doen en zou graag willen weten wat ik moet doen om het op te lossen.

Hallo @Rutger.S, bedankt voor jouw vraag op het KPN Forum.

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom een betaling via de mobiele factuur niet lukt. Je geeft aan dat je al langere tijd gebruikt maakt van betalen via de mobiele factuur; daarom beperk ik mij tot de redenen die mogelijk voor jouw situatie van toepassing zijn:

  • Het maximum voor betalen via de mobiele factuur is bereikt
    Het maximum voor betalen via de mobiele factuur is €50,- per aankoop èn €300,- per kalendermaand voor gezamenlijke aankopen via verschillende stores 
     
  • Bij een betalingsachterstand is betalen via de mobiele factuur niet mogelijk
    Op het moment dat er geen sprake is van een betalingsachterstand, kan het ca 2 weken duren voordat het betalen via de mobiele factuur weer mogelijk wordt. 
     
  • De dienst is tijdelijk niet beschikbaar 
    Dit kan zijn bij een eventuele verstoring

Als het bovenstaande niet van toepassing is en je ziet deze melding nog steeds, is de tip om de betalingsmethode in de door jou gebruikte store te verwijderen en de betaalmethode ‘betalen via de mobiele factuur’ opnieuw te koppelen.

Laat je weten of dit antwoord je verder geholpen heeft of als er nog hulp nodig is?


goedendag, ik denk wel dat dit mij verder kan helpen alleen zou ik dan moeten proberen om 2 weken te wachten, want ik heb geen betalingsachterstand voor zover ik weet en er is volgendemij ook geen storing bij kpn. en ik heb geen 300 euro al deze maand uitgegeven. 
Dus ik denk dat het het beste is als ik gewoon 2 weken wacht en dan het opnieuw probeer. als het dan nog niet werkt laat ik het wel weten. Nog bedankt voor uw antwoord.

 


Prima, dan spreken wij dat zo af! Geen dank, hoor! 😊


ik ben er denk ik al achter gekomen wat het is maar ik weet alsnog niet hoe ik het oplos. er staat namelijk als ik een aankoop doe dat de betalingswijze is verlopen, weet u misschien hoe ik dit kan oplossen en weer bij kan werken?

 


Van welk type toestel maak jij gebruik? Heb je al geprobeerd om de betaalwijze te verwijderen en/of opnieuw in te stellen?


Ik maak momenteel qua telefoon gebruik van de samsung galaxy s10. En ik heb al meedere malen geprobeert de betalingswijze opnieuw in te stellen met elke keer het zelfde resultaat.


Helder! Ik denk dat het goed is om te laten controleren of de functionaliteit aan onze kant ook goed geactiveerd staat.

Dit kan:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Of via ons: vul jij jouw profiel aan met het 06 nummer en klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?
    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

ik heb mijn profiel verder kunnen invullen. 


Bedankt voor het invullen!

Nu heb je niet en onjuiste informatie ingevuld: mijn vriendelijke verzoek is om met de contractant van het abonnement contact op te nemen en te vragen of deze het één en ander kan checken met onze klantenservice!