Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb nu met regelmaat dat mensen mij bellen waarbij bij mij de telefoon (mobiel) niet overgaat. Op een later tijdstip krijg ik een bericht dat ik een aantal oproepen heb gemist. Vervolgens krijg ik van deze mensen een whatsappbericht dat ze me proberen te bellen. Dit is echt waardeloos.

Ik heb bellen via Wifi uitgezet op advies van jullie. 

Ik woon en kijk direct op de zendmast van jullie terwijl ik maar één streepje ontvangstuitslag heb. der bevinden zich geen bebouwen tussen de zendmast en mij. Ik woon op een etage. Jullie collega’s hebben uitgezocht dat ik verbinding maak met die specifieke zendmast. 

Wat is er aan de hand. Ik moet voor mijn werk bereikbaar blijven.

Hoor graag jullie expertise.

Groet en dank alvast voor de moeite.

 

 

Balen dat de problemen blijven aanhouden, @RJac. Goed dat je opnieuw contact met ons opneemt. Ik zie inderdaad terug dat er al contact is geweest met onze technische dienst. Dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid, begrijp ik. Ik heb daarom de dekkingskaart erbij gepakt. Volgens deze dekkingskaart is het bereik met 4G ruim voldoende. Dit zou dan ook niet voor problemen mogen zorgen. Ik zie echter ook dat er in jouw omgeving 5G mogelijk is. Het bereik hiervan is op jouw locatie minder. Mijn eerste tip is daarom om het netwerk op 4G en lager te zetten. Daarmee zou je al een verbetering moeten ervaren.

Daarnaast kan ik je ook aanraden om bellen op wifi juist aan te zetten. Mocht het bereik dan niet toereikend zijn, dan kan jouw toestel overschakelen naar wifi voor telefoongesprekken. Zo blijf je toch goed bereikbaar. Mijn tweede tip is dan ook om bellen over wifi weer in te schakelen. Als je op de link klikt, zie je of jouw toestel geschikt is voor bellen over wifi en vind je meteen instructies voor het aanzetten van deze functie.

Ik ben benieuwd of je met deze twee tips verbetering in jouw bereikbaarheid ervaart.


Dank u voor uw reactie en tips. Ik ga het weer instellen en kijk wat daarvan de resultaten zijn. Zijn ze niet bevredigend dan kom ik graag bij u terug.

Vriendelijke groeten.