Skip to main content

Hoi.

Ik heb een vreemd probleem.

Ik en mijn vrouw hebben beide een KPN abonnement.

Als mijn vrouw mij belt op het vast (KPN) nummer gaat alles goed.

Als mijn vrouw mij belt op mijn zakelijke (t mobile)  nummer gaat alles goed.

Als mijn vrouw mij belt op het mobile (KPN)  nummer is er / hoort zij geen oproeptoon.

Mij mobiele telefoon ontvangt wel de oproep.

Dus op slechts een 06 nummer geeft mijn vrouw haar telefoon geen beltoon.

 

Het belvolume van dit nummer staat hetzelfde als bij alle andere nummers.

 

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Weet iemand een oplossing?

 

Ik heb hier exact hetzelfde probleem.  Is het nu bekend of een nieuwe sim dit probleem verhelpt?

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

 

Het is nog erger. Blijkbaar zijn er ook mensen die meteen voicemail krijgen als ze mij bellen.  Vooralsnog allemaal KPN mensen. Sommigen ervaren dit al een maand!

  • geen geblokte nummers
  • recent toestel moto g 5G plus
  • bereik is prima
  • andere providers werken gewoon prima

Wat gaat hier mis KPN?

 


Welkom op het forum, @geenid .:bouquet:  

Als mijn vrouw mij belt op het mobile (KPN)  nummer is er / hoort zij geen oproeptoon.

Dat kwam in het begin van VoLTE (bellen via 4G) héél vaak voor. Nu komen er nog sporadisch meldingen zoals bij jouw. Maar ze kan je dus wel bellen op je kpn nummer en krijgt ze je te spreken begrijp ik. Alleen hoort ze niets totdat je aanneemt.

Het tweede, dat er ook bellers direct de voicemail krijgen, is natuurlijk buitengewoon ongewenst. Die nummers zijn niet per ongeluk geblokkeerd in het instellingenmenu van de bel-app?

Voor beide zal de technische dienst ingeschakeld moeten worden. Dat kan hier via een kpn moderator, die komt hier nog. Vul je voor die vast even je NAW gegevens in in je profiel hier (niet in dit topic!).
Jouw mobiele gegevens (tel.nr. klantnummer) kan in het vakje klantnummer mobiel.

Die van haar onder Pers. Opmerkingen.


Hoi @geenid, welkom. 

Ik heb niet helemaal een goed overzicht als het gaat om jouw specifieke situatie. Begrijp ik het goed dat wanneer jouw vrouw (KPN) jou belt, jouw telefoon (een andere provider) niet over gaat? Heb jij dit probleem met alle KPN klanten die jou bellen of enkel wanneer jouw vrouw jou belt? En als ik dit goed begrijp, van elke provider maak jij dan gebruik? 


Ok, mijn situatie is als volgt:

Mijn vrouw (KPN) belt mij (KPN):  Hoort geen beltoon, mijn telefoon rinkelt wel, ik kan opnemen, geen probleem. 

Collega (KPN) belt mij (KPN): Niets, direct voicemail, mijn telefoon rinkelt niet, ook geen gemiste oproep.

Iemand anders (Tmobile) hoort gewoon beltoon, alles normaal.

 

Als ik naar bovengenoemde personen bel is er geen probleem.

 

Bereik is het probleem niet, Dit speelt al ruim een maand. 

Nummers zijn niet geblokkeerd

 


Hallo @geenid

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Zou je voor mij eens een kruistest willen proberen? Als jij en jouw vrouw beiden een fysieke sim-kaart hebben en geen E-sim, zouden jullie dan de simkaarten eens van toestel willen wisselen en dan elkaar willen bellen. Ik ben benieuwd of het probleem aan de telefoon of aan de simkaart ligt.