Skip to main content

Beste,

Ik zit in Costa Rica en heb sinds enkele maanden geem bereik meer (ik kan geen sms of telefoon ontvangen en dat is heel lastig i.v.m. codes ontvangen voor internetbankieren bijvoorbeeld). Ik heb een prepaid Telfort simkaart (al meer dan een jaar niet gebruikt, maar mijn nummer is nog wel gekoppeld aan mijn WhatsApp).

Wat is er mis?

Dank voor de reacties.

Hi Gaby32, allereerst nog van harte welkom op ons forum! Erg zuur natuurlijk dat je nummer niet meer werkt! Als ik je bericht zo lees, dan heb ik wel een vermoeden wat er speelt. Bij prepaid is het belangrijk om minimaal één keer per half jaar een betaalde actie uit te voeren. Dit kan een belletje zijn, een sms sturen of bijvoorbeeld je beltegoed opwaarderen. Wanneer dit niet gebeurt, dan wordt het nummer uit de lucht gehaald en is die niet meer terug te halen. Zelfs als het nummer nog is gekoppeld aan WhatsApp. Vanzelfsprekend kan ik het voor de zekerheid voor je nakijken, maar ik ben er bang voor. Als je het 06-nummer en simkaartnummer onder je profiel invult en me hier een seintje geeft als dat is gebeurd, dan check ik het voor je.


Dankjewel! Mijn nummer staat op mijn profiel. Kan mijn nummer weer hersteld worden?


Helaas heb ik geen goed nieuws Gaby. Zoals ik al vermoedde is je nummer inderdaad uit de lucht gehaald omdat er langer dan een half jaar geen gebruik van is gemaakt. Spijtig genoeg kunnen we die niet meer terughalen :frowning2:


Helaas! Dat is wel heel erg lastig. Weet je misschien hoelang mijn Whatsapp nog zal functioneren? Kan ik een nieuwe simkaart bestellen om mijn nummer terug te halen? 


Het nummer is definitief buiten gebruik, daardoor kunnen we het niet meer terughalen. Je kunt een nieuw prepaidnummer aanvragen, dat is een nieuwe simkaart met een nieuw nummer. Daarna kan je het nummer wat je gebruikt in WhatsApp wijzigen, alle gesprekken en contacten die je had blijven dan gewoon staan en je gaat met gesprekken verder waar je gebleven was. Hoe lang WhatsApp nu nog blijft functioneren met het oude nummer durf ik niet te zeggen.