Skip to main content

Sinds enige tjjd heb ik geen bereik in het buitenland. Vorige week bij kpn winkel geweest en instellingen zijn iets aangepast, maar nog steeds geen bereik en ook geen internet. Ik ben nu in het buitenland. Graag z.s.m. contact om dit probleem ei delijk eens op te lossen. Ik heb een samsung A5 2017.

Hi @z66b435 en welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen mobiel bereik in het buitenland hebt: dit geldt zowel voor het bellen/gebeld worden en mobiel internetten? Ik ga er vanuit dat je dit al gecheckt hebt, voor alle zekerheid toch de vraag: staat (data)roaming aan in het toestel en heb jij het toestel al eens helemaal uit en ingeschakeld? Heb je ook geprobeerd om handmatig een ander beschikbaar netwerk te selecteren?
Ik wil je ook vragen om jouw profiel aan te vullen met jouw gegevens: mobiel nummer, postcode en huisnummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Vermeld in het vakje “Persoonlijke opmerkingen” in welk land je zit, met welk netwerk je verbonden bent en wat er ingesteld staat bij de APN.

Tot slot graag hier even een seintje, als jij je profiel aangevuld hebt: dan kunnen wij met je meekijken!


Alles is gecheckt. Ook door een medewerker in de kpn winkel. Ik zit nu in Turkije, masr ook in duitsland geen bereik. Waar vindt ik het vakje perdoonlijke opmerkingen?


Pers instellingen al gevonden en ingevuld


@z66b435 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Wat ik nog zag is dat bellen via 4G uit stond op het netwerk, normaal gesproken zou dit geen invloed moeten hebben op het bereik maar verder staat alles juist. Dit zouden we dus nog kunnen proberen. 

Heb je de mogelijkheid je toestel te herstarten om te kijken of je nu bereik hebt? 

En begrijp ik goed dat je zowel in Duitsland als nu in Turkije helemaal geen bereik hebt? 


Wat ik nog zag is dat bellen via 4G uit stond op het netwerk, normaal gesproken zou dit geen invloed moeten hebben op het bereik maar verder staat alles juist. Dit zouden we dus nog kunnen proberen. 

Heb je de mogelijkheid je toestel te herstarten om te kijken of je nu bereik hebt? 

 

Bij mobiele netwerken stond steefs "geen nerwerken beschikbaar", maar heb ik wel ineens verbinding met een netwerk. Waarschijnlijk is dat toch de oorzaak geweest.  


Goed om te horen dat het nu werkt, @z66b435!