Skip to main content

Ik ben al 7 jaar klant bij jullie en heb tevens ook al 7 jaar geen bereik met mijn mobiele telefoon in Duitsland. Jullie hebben mij door xe loop der jaren heen al tig nieuwe simkaarten toegestuurd, maar dit blijkt geen oplossing van het probleem. Ik heb met name geen bereik in Nordhorn/ Uelsen/Neuenhaus. Ik vind diit zeer lastig, zo kon ik onlangs met scooterpech in Neuenhaus telefonisch geen hulp inroepen. Waarom heb ik geen bereik? Data op mijn telefoon werkt dan ook niet. Ik irriteer mij vehoorlijk, elke keer als ik jullie mijn probleem voorleg, wordt er weer een nieuwe simkaart toegestuurd, ondanks het feit dat dit geen oplossing blijkt te zijn. Ik hoop dat jullie willen uitzoeken hoe het komt xat ik geen bereik heb met telefoon en data in Duitsland. Als dit niet wordt opgelost, stap ik volgend jaar aan het einde van mijn contractperiode over naar een andere aanbieder voor mobiele telefoon/internet/tv die wel dekking in Duitsland heeft.

 

 

 

Met mobieltjes kan ik weinig helpen, kan ik u verklappen dat een moderator dat waarschijnlijk wel kan. Hiervoor moet alleen wel je profiel aangevuld zijn met uw gegevens. Een moderator reageert doorgaans binnen 1 a 2 dagen. 

Kleine notitie; heb je je roaming wel aan staan?


Hoi @Froufrou, welkom. 

Je geeft aan met name geen bereik te hebben in bepaalde plaatsen. Elders in Duitsland dus wel?

Het is namelijk zo dat wij in Nederland verwend zijn met een heel goed netwerk. In het buitenland is dit vaak al stukken minder. Zeker in de minder bevolkte gebieden. Ook in Duitsland is dat het geval. 

Je kan dan kijken of een andere provider wel bereik heeft door deze handmatig te selecteren. Maar als dat niet helpt dan heb ik daar geen oplossing voor. 

Mocht je nou helemaal geen bereik meer hebben als je de grens over gaat, dan hoor ik dat graag. 


Hallo Bart, bedankt voor je reaktie. Het probleem is dus dat ik, zodra ik de grens over ben, geen bereik heb (en met scooterpech is dat heel vervelend!).. Een ander netwerk/ andere provider kiezen werkt dan niet, ik kan niey bellen en ook niet gebeld worden dan. Ik heb tussen 2015 en nu van Telfort en later KPN zo'n 8 keer een nieuwe simkaart gekregen, maar het probleem blijft.


Dat is zeker vervelend. Ik vermoed dat het dan verder in het netwerk zit. Ik moet daarvoor denk ik melding maken bij de Technische Dienst. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt dan kan ik meekijken. 


Ik heb mijn profiel ingevuld. 


Dan heb je waarschijnlijk niet op slaan geklikt @Froufrou, ik zie namelijk (nog) een leeg forumprofiel Zonder gegevens kan ik of een collega jouw abonnement en verdere instellingen niet ocntroleren en een melding aanmaken voor de technische dienst. 


Excuses Jeroen, heb net weer mijn profielgegeven in gevuld en opgeslagen.


Bedankt @Froufrou, ik zie alles nu staan!

Wat mij opvalt, is dat ik helemaal nergens terug kan vinden dat je de grens over bent geweest. Normaal gesproken hoor je een sms’je te ontvangen als je de grens over gaat en je toestel verbindt met een buitenlandse mast. Dat gebeurt dus al niet.

Wat voor toestel heb je in gebruik? En heb je dat toestel ook al sinds 2015 of heb je sindsdien al 1 of meerdere nieuwe toestellen in gebruik gehad? 

Reis je alleen of samen met anderen en in het laatste geval, hebben die anderen dan wél bereik?

Ik hoor het allemaal graag!


Hallo Maya,

 

Ik reis alleen en heb inderdaad nog nooit een sms van welkom in Duitsland gehad. Sinds 2015 heb ik een Samsung J3 2016, Sansung J5, een Samsung Samsung J3 2017 en een Samsung A12 gehad (de laatste heb ik nu nog). Ik kom sinds 2018 wekelijks in Duitsland. Toen de Telfort winkel in Almelo nog bestond,ben ik daar ook een paar keer geweest met dit probleem. Telkens kreeg ik een nieuwe simkaart, omdat gezegd werd dat het daar aan lag, maar ondanks nieuwe simkaarten blijft het probleem bestaan. Mijn huidige simkaart is KPN en van 2021.


@Froufrou ik heb een ticket voor je aangemaakt. De technische dienst pakt het binnen enkele werkdagen voor je op. Daarna laten ze je weten of er nog verdere vragen zijn of dat ze het direct hebben opgelost. 

Laat je hier weten wat de uitkomst is?


Zal ik doen Maya, dank je wel! 


Hi @Froufrou! We zijn ondertussen een paar dagen verder. Heeft de technische dienst het voor je opgelost?


Hoi Bram,

Nog niet. Ik zag wel dat er gisteren vaak gebeld is, maar ik was gisteren telefonisch lastig bereikbaar. 


@Froufrou dan wacht ik nog even tot ze je hebben bereikt. 🙂


@Froufrou ik zie dat het ticket is gesloten omdat je niet meer gereageerd hebt. Mocht het probleem toch blijven wil ik je aanraden 0800-0402 te bellen en een nieuw ticket te laten openen. Overleg daarbij ook met de medewerker hoe je het contact kan houden met de afdeling die het voor je oplost. Als je op specifieke tijdstippen beter bereikbaar bent kan dat in het ticket genoteerd worden.Â