Ik ben op het moment in het buitenland (wel nog steeds binnen de EU) en sinds twee dagen doet mijn bereik het nauwelijks. Zo kan ik niet eens internetten en heb ik maar af en toe streepjes om te kunnen bellen of sms’en. Mijn roaming staat aan en ik heb ook nog voldoende bundel. Ik heb de hele KPN site en klantenservice al afgezocht, maar nergens vind ik een oplossing. Mijn telefoon heb ik al even op vliegtuigstand gezet, uit- en aangezet en ik heb een e-sim dus geen chipje om er opnieuw in te doen. Wat moet ik doen?
Hoi
Welkom op de community van KPN.
In het buitenland (ook binnen de EU) ben je afhankelijk van de beschikbaarheid en dekking van de lokale mobiele netwerken in het land waar je bent, hier kan KPN niets aan doen omdat dit buiten het bereik van KPN valt.
De mobiele dekking kan van land tot land verschillen, plus dat er ook nog werkzaamheden of storingen kunnen zijn op het mobiele netwerk waar je op bent aangesloten.
Het beste kun je dan handmatig naar mobiele netwerken zoeken, om te zien welke er beschikbaar zijn, en ook welke de beste dekking geeft op de lokatie waar je bent.
Dit kun je doen binnen de instellingen van je smartphone, bij Mobiel netwerk of Netwerkinstellingen dat verschil per smartphone.
Bij het handmatig laten zoeken van de beschikbare mobiele netwerken, kies je dan het netwerk wat bovenaan in de lijst staat en ook 4G en/of 5G biedt.
Je zou daarnaast ook nog eens je smartphone compleet uit kunnen doen, en zet hem dan na 5 minuten weer aan, dan zal je smartphone zich opnieuw gaan aanmelden op het mobiele netwerk waar je op dat moment bent.
Ook zou je de netwerkinstellingen kunnen resetten van je smartphone.
Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.