Skip to main content

Twee maand geleden mijn BlackBerry DTEK50 terzijde gelegd en overgestapt op een iPhone XS. Een heuse overgestapt, van Android naar een iOS apparaat. Mijn omgeving zegt dat het een verbetering is of gaat worden.

Gekozen voor een esim-kaart zodat ik een fysiek simkaartje kan plaatsen als ik naar het buitenland ga, naar landen waar mijn huidige abonnement niet geldt en een lokaal prepaidkaartje gekocht moet worden. Een dual-sim mogelijkheid in plaats van twee losse apparaten met elk een ander abonnement.

Recent een paar keer de grens overgegaan, van Nederland naar België toe of naar Duitsland, waar ik geen enkel bereik had, ik kon noch bellen en kon ook niet internetten.

Met mijn BlackBerry TDEK50 en provider Telfort (ingelijfd door papa KPN) had ik daar geen last van.

Ligt dit aan het iOS-apparaat of de esim of is het papa KPN , die roet in het eten gooit ?

Hallo @19bellen ,

Heb je ook de APN instellingen al doorlopen? 

Soms moet je in het buitenland handmatig een andere provider kiezen. 

Er was onlangs wel een grote storing. Het probleem is opgelost, mogelijk moet je jouw telefoontoestel eenmalig opnieuw opstarten zodat de verbinding met het netwerk opnieuw wordt gemaakt.

 

bron: 

 


Hoi @19bellen!
Is het nog gelukt te verbinden met een netwerk?

E-sim zou niet anders moeten werken dan een fysieke simkaart.