Skip to main content

Goedeavond,

Ik heb sinds een maand de sleutel van mijn nieuwe woning. In deze woning heb ik geen bereik. Ik ontvang mijn appjes pas buitenshuis. En ook inkomende telefoontjes zijn een groot probleem. Ik betaal nu voor iets waar ik helaas niks aan heb. Er is 0 bereik op mijn telefoon. Gebeld met kpn. Maar er kwam geen oplossing behalve dat ik mijn abonnement af kon kopen voor meer als 600 euro. Omdat ik in de terminale zorg werk als zzper moet ik bereikbaar zijn. Mijn vader en vriend hebben 100% bereik van t mobile. Het probleem ligt dus echt bij de kpn. Er zijn meerdere mensen die niet kunnen ontvangen in de wijk. Ik wil graag horen hoe dit probleem word opgelost. Erg teleurgesteld na lang klant te zijn bij kpn.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dan zou daar een mast bijgeplaatst moeten worden. Maar dat gaat KPN vast niet zomaar van de 1 op de andere dag doen na uw telefoontje...


Het dekkingsgebied van niet één provider is 100%. Er zullen altijd gebieden zijn waar de ene provider wel en de andere provider geen dekking heeft. Een medewerker gaat dit oppakken. De wachttijd is momenteel een een dag of 5. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Hartelijk dank voor de reacties. Een extra mast zou top zijn. Want ik hoor er meerdere buurtbewoners over. Ik hoop echt dat het opgelost word.


Ga er maar van uit dat die er niet komt. De gemeente moet vergunning verlenen,  er moeten kabels naar toe en de kosten zullen snel richting enkele 10 duizenden euro's zijn zou niet 100 duizend. 


Hier een soort gelijke vraag en mijn reactie er op :

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/slecht-bereik-na-plaatsen-zendmast-5g-rosmalen-de-groote-wielen-527519?postid=1219645#post1219645

 


Hallo @Marjoleinvand Van harte welkom hier op het KPN Forum. We beroepen ons er altijd op dat we in praktisch heel Nederland goed bereik bieden, maar je zult maar net tot die paar procent horen waar het even iets minder is. 

In algemene zin: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. Je zult begrijpen dat we als telecomprovider geen invloed hebben op dit soort omstandigheden. Ook kunnen we niet zomaar zendmasten plaatsen: dat is langdurig proces waar veel besluitvorming met gemeentes en grondeigenaren aan vooraf gaat. Optimaal bereik binnenshuis is dus niet 100% te garanderen. Er is wel een oplossing, voor verreweg de meeste van dit soort gevallen: dat is bellen via wifi. Hier lees je er alles over. Ik hoop van harte dat dit voor jou ook werkt.  

Â