Skip to main content

Beste KPN,

 

in onze nieuwbouwwijk is er geen ontvangst binnen in de woning. Wel buiten. Meerdere bewoners hebben hier last van. 
 

Mensen met een Vodafone verbinding hebben wel binnen bereik.

 

Wat kunnen we eraan doen zodat we toch binnen bereik kunnen krijgen?

 

Het kan niet aan de telefoon liggen, want iedereen met een KPN verbinding heeft geen bereik. 
 

Hartelijke groet,

Luc

Hallo @LucS dat is een klacht die vaker gemeld wordt.
Nieuwbouwwoningen met HR++ isolatie en (drie)dubbel geisoleerd glas isoleren prima maar schermen daardoor ook de mobiele signalen (te) goed af. Mogelijk staat de Vodafone mast op een wat betere locatie (dichterbij) dan die van KPN en gaat het daarom bij VF (net) goed.

Mogelijk is VoWifi (bellen via WiFi) een oplossing, zie: Mobiel bellen via WiFi van KPN


Goedemorgen @LucS, welkom op ons forum!
Helaas is er behalve Bellen via Wifi zoals RBxx hierboven noemt weinig wat we kunnen doen voor dekkings binnenshuis. 


Goedemorgen @Thomas ,

 

Dus ik betaal voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?


Goedemorgen @Thomas ,

 

Dus ik betaal voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?

Je kunt er wel gebruik van maken, maar niet overal. 


Lekker handig voor de bewoners. 


Lekker handig voor de bewoners. 

Nieuwbouwwoningen zijn heel goed geïsoleerd. Ook erg prettig voor de bewoners. Helaas niet prettig voor radiosignalen. Daar hebben alle providers last van, niet alleen KPN.
Gelukkig is er tegenwoordig Bellen via WiFi, daarmee kan je ook binnenshuis bellen. De meeste hedendaagse mobiele telefoons zijn hiervoor geschikt.


@RBxx helemaal met je eens! Het is ook fijn dat ze zo goed geïsoleerd zijn.

ik heb twee mogelijkheden. Of kijken of bellen via WiFi werkt en in het slechtste geval afscheid moeten nemen en naar Vodafone gaan. 😞


Ik vrees dat het qua bereik binnenshuis daar toch een beetje om neer komt soms.:frowning2:

Is het nog gelukt met Bellen via Wifi?


@Thomas nee nog niet gelukt. Ziggo werkt ook niet mee. Heb nog geen internet/TV


Staat bellen via 4G aan op jouw telefoon?

Zo ja, wat gebeurt er als je dat  uit zet?


Bellen via 4g uitgezet, maar geen verschil. 
Echter zie ik op de dekkingskaart van KPN dat er in ons gebied ook geen dekking is. We vallen er net buiten.