Skip to main content
Beantwoord

Geen bereik in nieuwbouwwoning, buiten wel

• July 20, 2021
  • 11 reacties
  • 393 keer bekeken

Beste KPN,

in onze nieuwbouwwijk is er geen ontvangst binnen in de woning. Wel buiten. Meerdere bewoners hebben hier last van. 

Mensen met een Vodafone verbinding hebben wel binnen bereik.

Wat kunnen we eraan doen zodat we toch binnen bereik kunnen krijgen?

Het kan niet aan de telefoon liggen, want iedereen met een KPN verbinding heeft geen bereik. 

Hartelijke groet,

Luc

Beste antwoord door RBxx

Hallo @LucS dat is een klacht die vaker gemeld wordt.
Nieuwbouwwoningen met HR++ isolatie en (drie)dubbel geisoleerd glas isoleren prima maar schermen daardoor ook de mobiele signalen (te) goed af. Mogelijk staat de Vodafone mast op een wat betere locatie (dichterbij) dan die van KPN en gaat het daarom bij VF (net) goed.

Mogelijk is VoWifi (bellen via WiFi) een oplossing, zie: Mobiel bellen via WiFi van KPN

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 20, 2021

Hallo @LucS dat is een klacht die vaker gemeld wordt.
Nieuwbouwwoningen met HR++ isolatie en (drie)dubbel geisoleerd glas isoleren prima maar schermen daardoor ook de mobiele signalen (te) goed af. Mogelijk staat de Vodafone mast op een wat betere locatie (dichterbij) dan die van KPN en gaat het daarom bij VF (net) goed.

Mogelijk is VoWifi (bellen via WiFi) een oplossing, zie: Mobiel bellen via WiFi van KPN

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen @LucS, welkom op ons forum!
Helaas is er behalve Bellen via Wifi zoals RBxx hierboven noemt weinig wat we kunnen doen voor dekkings binnenshuis. 

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2021

Goedemorgen @Thomas ,

Dus ik betaal voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 21, 2021

Goedemorgen @Thomas ,

Dus ik betaal voor iets waar ik geen gebruik van kan maken?

Je kunt er wel gebruik van maken, maar niet overal. 

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2021

Lekker handig voor de bewoners. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 21, 2021

Lekker handig voor de bewoners. 

Nieuwbouwwoningen zijn heel goed geïsoleerd. Ook erg prettig voor de bewoners. Helaas niet prettig voor radiosignalen. Daar hebben alle providers last van, niet alleen KPN.
Gelukkig is er tegenwoordig Bellen via WiFi, daarmee kan je ook binnenshuis bellen. De meeste hedendaagse mobiele telefoons zijn hiervoor geschikt.

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2021

@RBxx helemaal met je eens! Het is ook fijn dat ze zo goed geïsoleerd zijn.

ik heb twee mogelijkheden. Of kijken of bellen via WiFi werkt en in het slechtste geval afscheid moeten nemen en naar Vodafone gaan. 😞

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik vrees dat het qua bereik binnenshuis daar toch een beetje om neer komt soms.:frowning2:

Is het nog gelukt met Bellen via Wifi?

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2021

@Thomas nee nog niet gelukt. Ziggo werkt ook niet mee. Heb nog geen internet/TV

wjb
Wijsgeer
  • July 22, 2021

Staat bellen via 4G aan op jouw telefoon?

Zo ja, wat gebeurt er als je dat  uit zet?

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2021

Bellen via 4g uitgezet, maar geen verschil. 
Echter zie ik op de dekkingskaart van KPN dat er in ons gebied ook geen dekking is. We vallen er net buiten.