Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuw abonnement bij kpn ,en heb op mijn werkplek (verbouwings adres) 2011XG zo goed als geen internet en telefonisch bereik .

Nou heb ik al telefonisch contact gehad en zou daar over terug gebeld worden . Tijdens het contact worden er dan dingen gezegd van telefoon aan en uit zetten e.d. maar dat werkt allemaal niet .en ik heb meerdere collega, s die op het zelfde adres via kpn het zelfde probleem hebben. Als ik dit van te voren had geweten was ik niet over gestapt naar kpn .

ik ben benieuwd of er via deze weg aktie word ondernomen .

vr groet asjan felix .

 

 

 

 

Hoi @Asjan 

Welkom op het forum van KPN

Vervelend dat je geen internet hebt op je smartphone, en daarnaast niet kunt bellen.
Met je opgeven postcode kom ik uit, in het mooie Haarlem in Noord-Holland.

De dekking van het KPN mobiele netwerk is daar zeer goed tot optimaal!
Zowel via het 4G als 5G netwerk van KPN zou je dus gewoon bereik moeten hebben, en sowieso probleemloos zou moeten kunnen internetten en bellen.

Daarnaast zijn er op deze postcode ook geen storingen of werkzaamheden bekend.

Mijn advies:

Reset de netwerkinstellingen in jouw smartphone, hiermee haal je eventuele fouten eruit, en laat jouw smartphone de juiste netwerkinstellingen weer in.
In veel gevallen lost dit het probleem vaak op.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Laat even weten, of hiermee het probleem voor jouw is opgelost.

 


Hallo @Asjan , betreft het beperkte ontvangst/bereik binnen- of buitenshuis?
De Lange Annastraat ligt binnen het bereik van zeker twee zendmasten. De éne op parkeergarage De Kamp en de andere op het voormalige postkantoor aan de Raaks, beiden gelegen op ruim 400 meter van jouw locatie.

Buitenshuis zou geen probleem moeten zijn, maar binnenshuis in een goed geïsoleerd gebouw is een ander geval. Hier kan geen onbelemmerde ontvangst gegarandeerd worden.


Metaal dak en zonwerend glas is funest voor GSM ontvang binnenshuis. Probeer bellen over wifi te activeren en gebruik het wifi van de werkgever (eerst toestemming vragen)


Nou het is een heel oud woonhuis wat niet helemaal goed geïsoleerd is , en laatst zat ik op de botermarkt in een Italiaans restaurant en daar had ik ook nul bereik .

Maar  ik ben meer als 20 jaar bij Vodafone klant geweest en heb dit bij Vodafone nog nooit mee gemaakt !


Nou het is een heel oud woonhuis wat niet helemaal goed geïsoleerd is , en laatst zat ik op de botermarkt in een Italiaans restaurant en daar had ik ook nul bereik .

Maar  ik ben meer als 20 jaar bij Vodafone klant geweest en heb dit bij Vodafone nog nooit mee gemaakt !

 

Hoi @Asjan 

Heb je mijn advies nog opgevolgd, door de netwerkinstellingen een keer te resetten?
Vaak lost dit veel problemen op.

Ik hoor wel vaker om mij heen, als men de overstap maakt van Vodafone naar KPN dat men problemen ervaart (gebeurd niet altijd trouwens), omdat er dan toch instellingen in de smartphone blijven hangen van Vodafone, die dan deze problemen kunnen veroorzaken op het KPN netwerk.

Dus reset je smartphone een keer, en laat even weten of dit het probleem heeft opgelost.

Zeker als er ook twee zendmasten (met grote dank aan mede forumlid @RBxx ) op 400 meter van jouw woning afstaan, moet je gewoonweg goed bereik hebben op alle frequenties (2G, 4G en 5G).
En aangezien het om een oud woning gaat, die niet goed geïsoleerd is zou dat niet direct het probleem mogen zijn, dan komen de signalen nog goed binnen.

 


Ik heb een nieuwe iPhone 15 pro Max aangeschaft bij het nieuwe kpn abonnement


Hoi @RBxx 

Even een kleine aanvulling naar jouw.
Ik woon in een goed geïsoleerde woning (energielabel A+) met in alle kozijnen HR++ dubbel glas.
Één KPN zendmast (pas compleet vernieuwd) staat op 700 meter van mijn woning, en een tweede KPN zendmast staat ruim 1 kilometer van mij vandaan, en dan nog haal ik nog midden in mijn woning (begaande grond) 3 streepjes bereik op zowel 4G als 5G op mijn iPhone 14 Pro Max.

De 700 Mhz band van het 5G netwerk, komt sowieso verder en beter de woningen binnen, dan een aantal frequenties van het 4G netwerk, zoals de 1800 Mhz.

Waarmee ik wil aangegeven, dat het niet altijd hoeft te liggen aan een goed geïsoleerde woning, zeker als er zendmasten binnen een kilometer van de woning staan.
Woon je verder van een zendmast vandaan, dan kan een goed geïsoleerde woning wel voor problemen zorgen.

 

 


Ik heb een nieuwe iPhone 15 pro Max aangeschaft bij het nieuwe kpn abonnement

Oké, dat is een beetje vreemd inderdaad.
Maar ook dan adviseer ik je toch om de netwerkinstellingen een keer te resetten, zodat we dat in elk geval hebben uitgevoerd.
Ben namelijk benieuwd wat het resultaat hiervan zal zijn.

Anders moeten we verder kijken, naar de oorzaak.


Hoi @Michel.uit.Arnhem, het is geen wet van Meden en Perzen.

Daarom zeg ik ook “Hier kan geen onbelemmerde ontvangst gegarandeerd worden.

Maar als er maar voldoende barrières zijn kan het ook in een oude woning teveel zijn, zoals in de smalle straatjes in de binnenstad van Haarlem met veel huizen op een kluitje.


Hoi @Michel.uit.Arnhem, het is geen wet van Meden en Perzen.

Daarom zeg ik ook “Hier kan geen onbelemmerde ontvangst gegarandeerd worden.

Maar als er maar voldoende barrières zijn kan het ook in een oude woning teveel zijn, zoals in de smalle straatjes in de binnenstad van Haarlem met veel huizen op een kluitje.

Dat heb je ook zeker mooi omschreven 👍🏻 , en is ook zeker waar.
Op welke barrières doel je trouwens, ben ik namelijk erg benieuwd naar.

De smalle straatjes in de binnenstad van Haarlem hoeft niet direct het probleem te zijn voor een goed bereik van het mobiele netwerk, want ook in de binnenstad van Arnhem heb je veel van dat soort straatjes en huizen die dicht op elkaar staan.

Als ik daar ben, dan heb ik in alle straten en straatjes een prima bereik van het KPN 5G netwerk.
Hoe het bereik daar binnen in de woningen is, kan ik uiteraard niet over oordelen.

En de de spreekwijze “Geen wet van meden en perzen” ga ik absoluut onthouden, want die kende ik namelijk nog niet.
 


Hoi @Asjan 

Even vraag aan je.
Gebruik je een fysieke simkaart of een esim in jouw nieuwe iPhone 15 Pro Max?


esim gebruik ik 


@Asjan Heb je ook provider settings geupgraded? Doe het bij goed verbinding (Wifi of GSM) onder Settings -> General -> About


@Asjan Heb je ook provider settings geupgraded? Doe het bij goed verbinding (Wifi of GSM) onder Settings -> General -> About

 

Hoi @TDN 

Bij de iPhone gebeurd dit volledig automatisch, en vaak tegelijkertijd met een grote update.
Dit kun je niet handmatig upgraden bij Apple.

De actuele aanbiedersversie (netwerksettings) is: KPN NL 57.0
De actuele iOS-versie is: 17.2.1


En vindt je onder info bij E-sim.

 


esim gebruik ik 

Hoi @Asjan 
 

Oké, ik zelf gebruik ook de E-sim in mijn iPhone 14 Pro Max, en heb daar nooit problemen mee gehad.

Zou je nog even willen controleren, of je de laatste iOS-versie op jouw iPhone 15 Pro Max hebt staan.
De actuele versie zou 17.2.1 moeten zijn, zo niet kijk dan bij software update of er een update voor je klaar staat en installeer deze dan even.

Bij aanbiedersversie moet dan KPN NL 57.0 moeten staan.

Ook zou je het nog even kunnen proberen met een fysieke simkaart in jouw iPhone, die je vanmiddag (oudjaarsdag) nog zou kunnen ophalen bij de KPN Winkel in Haarlem (Barteljorisstraat 20).
Geopend tot 17:00 uur!

Gewoon om te checken of je dan wel een goede dekking ervaart, en kunt internetten en bellen.
Je kunt altijd weer terug naar een E-sim.

 


In Haarlem lukt het mij niet om buiten geen bereik te hebben.

Op sommige plekken binnen is het bereik vrijwel 0. Onder andere in Indisch restaurant Kokkie Londo aan de Wagenweg 3 in Haarlem. Hij heeft daarom gratis wifi. Wifi-bellen (VoWifi) werkt ook. De dichtsbijzijnde mast staat net aan de verkeerde kant van het blok. Veel bebouwing tussen.

Zie voor locaties zendmasten 2G/4G/5G

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten