Skip to main content

Hallo, 

ik verblijf momenteel in Oostenrijk. Ik heb sinds ik de grens van NL over ging “geen service” meer. 
Alle instellingen staan goed (meerdere malen gecheckt).

 

Gister telefonisch contact gehad (via telefoon van mijn vriend) medewerker KPN. Die gaf aan dat in mijn abonnement iets niet goed stond. Die blokkade heeft zij eraf gehaald. Ik moet een uur wachten en dan telefoon opnieuw opstarten. Helaas heeft dit niet geholpen. Zij heeft een notitie gemaakt.
 

Omdat ik niet kan bellen wil ik via deze weg proberen of een medewerker van kpn hier opnieuw naar kan kijken? 

Hallo @Linda_T90, goed dat je ons gevonden hebt!

Ik zie dat je ook meteen jouw profiel hebt ingevuld. Heel fijn!

De instellingen aan onze kant staan allemaal goed. Ik zie dat mijn collega internationaal bellen gedeblokkeerd heeft. Dit staat nu ook goed. Je zou dus gewoon moeten kunnen bellen en internetten in Oostenrijk.

Maar toch krijg jij de melding ‘geen service'. Dit doet vermoeden dat Roaming niet aan staat. Als roaming uit staat, kan je telefoon geen verbinding maken met het internet. Hoe je roaming kunt aanzetten op jouw toestel lees je hier.


Hallo Denise,

 

Bedankt voor je bericht. De data roaming staat ook aan. Ik heb alle instellingen die mogelijk zijn al doorlopen dmv digitale chat/forums/etc.. Helaas staat alles goed en werkt het nog steeds niet.. 

Bedankt voor het checken dat de instellingen vanaf jullie kant nog goed staan.

 

Groeten,


Het enige wat ik je dan nog kan adviseren, is om handmatig een provider in het buitenland te selecteren. Soms heeft de ene geen bereik, terwijl het andere netwerk goed werkt.


@Linda_T90 in het eerste bericht gaf je aan dat je alle instellingen goed hebt staan. Betekent dit ook dat je nog hebt geprobeerd 4G uit te zetten en via 2G/3G hebt geprobeerd verbinding te maken?


@Bram_ 

Ja klopt! Ook geprobeerd. Helaas heeft dat ook niet gewerkt. Wanneer ik thuis ben sowieso maar eens het abonnement omzetten. Hopelijk daarna geen last meer hiervan. Is wel vervelend, zeker op wintersport op de piste om niet bereikbaar te zijn of te kunnen bellen als er iets is. Gelukkig hebben tegenwoordig de meeste berghutten en horeca in de dorpen WiFi .