Skip to main content

Volgens de dekkingskaart moet ik goede dekking hebben. Maar ik heb om de haverklap geen bereik of maximaal 1 streepje bereik op deze postcode **** **. Vorig jaar, en zelfs vorige week was dit beter. Meestal 2 streepjes. Super vervelend, geen internet maar ook geen telefoon. Is hier wat aan te doen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en gegevens verwijderd i.v.m. privacy

De dekkingskaart geeft het bereik aan als je buiten bent. Heb je dan ook steeds af en toe 1 streepje?


Ja, dat is het gekke. Het was nooit super, maar het is nu absurd slecht. Over een afstand van minder dan 100 meter kan je 2 streepjes verliezen hier. Bizar. Inmiddels hoor ik van heel veel mensen hier in de buurt dat de dekking enorm verslechterd is de laatste tijd. Toch staan er 2 kpn masten dicht in de buurt lijkt het. 


Hallo en welkom, @ctmax! Vervelend dat je ineens problemen met jouw bereik ervaart. Volgens de dekkingskaart is de dekking op jouw adres zowel binnen als buiten voldoende. Je zou dus geen problemen moeten ervaren. Toch ervaar jij dit anders. Om uit te sluiten of het probleem in jouw toestel of in jouw simkaart zit, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel?

Daarnaast wil ik je vragen vragen je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Ik wacht je reactie af.


Bedankt voor de reactie @Denise_ , de kruistest hebben we gedaan. Het andere toestel gebruikt alleen ook KPN, beiden hebben slecht bereik op die locatie. Het swappen van sims loste niks op. Ook heb ik de netwerk instellingen ge-reset op de iPhone. Hielp helaas ook niks. Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.


Bedankt voor de toelichting! Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij zullen zich hierover buigen en binnen 10 werkdagen contact met jou opnemen.


Ik ben keurig gebeld door de technische dienst. Helaas geen storingen bekend, dekking is gewoon heel slecht ook al geeft de dekkingskaart iets anders aan. Helaas moeten overstappen op de roze concurrent die wel keurige dekking in de voor mij belangrijke gebieden heeft.


Goed om te lezen dat de technische dienst je heeft gebeld om dit te bespreken. Alleen jammer dat er geen oplossing is voor het probleem. Ik begrijp jouw keuze om over te stappen naar een andere provider dan ook goed, al vind ik het jammer om je te zien gaan. KPN blijft haar netwerk continu verbeteren, dus hopelijk mogen we jou in de toekomst weer verwelkomen. :blush: