Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb al maanden geen bereik in ons woonhuis met mobiele telefoons. Heb 3 wifi versterkers aangeschaft, nog steeds geen bereik. Ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk. Nu moet ik buiten alle gesprekken voeren, heel irritant. Graag zie ik dit opgelost! 

 

Vriendelijke groeten,

Anneke van Amersfoort

 

Hallo @Anneke Den Hartigh ondersteunt jouw telefoon ook VoLTE en wifi-bellen? Zo ja, heb je dat geactiveerd?

Ik weet echter niet wat wifiversterkers met mobiel bellen te maken hebben.

 


Ja, dat is geactiveerd, ik heb via wifi (met versterkers) max 1 streepje bereik en zonder wifi (dus inderdaad, daar hebben die versterkers niets mee te maken) ook geen bereik. Vervelend als je thuis werkt! 


Hallo @Anneke Den Hartigh heb je een xDSL-verbinding of een glasvezelverbinding?

Welk merk en type modem heb je?

Welk merk en type versterkers gebruik je?

 


Hoi @Anneke Den Hartigh en welkom op het forum! Niet kunnen bellen thuis is inderdaad niet ideaal, dus ik pak dit graag met je op.

Allereerst: wifi heeft alleen met je belsignaal te maken als je VoWifi aan hebt staan. Dan gebruikt je toestel ook de wifi verbinding voor een beter belsignaal. Mocht je toestel hier niet geschikt voor zijn of heb je VoWifi niet aan staan, dan speelt de wifi in deze niet mee. Mocht dat het geval zijn, ga dan eens naar de netwerkinstellingen van je toestel en zet deze vast op 2G. Heb je dan wel bereik? Het 2G signaal gaat vaak verder dan 3G en 4G. We kunnen binnenshuis geen goede dekking garanderen, omdat het mobiele signaal dan door isolatie e.d. heen moet. Dat gaat niet altijd goed, maar hopelijk lukt het met 2G wel om te bellen thuis. 🙂 Laat je het weten?