Skip to main content

Een tijdje geleden overgestapt met nummerbehoud van Vodafone naar KPN abonnement met telefoon. Vandaag 28 november zou mijn simkaart actief moeten zijn. Mijn simkaart van Vodafone werkt sinds ~13:00 niet meer. Actieveren van de kpn sim zou niet hoeven volgens de website. Herstarten van telefoon maakt ook geen verschil.

Hoi @MarcSmalbrugge, welkom op ons forum!
In de meeste gevallen hoort de simkaart geactiveerd geleverd te worden inderdaad. Zie Simkaart activeren.
Ik zie op basis van de gegevens uit je profiel dat je abonnement al wel netjes actief is en alles zou moeten werken.

Staat er op je toestel dat je niet verbonden bent met een netwerk? Waar loop je precies vast? Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel?
Kun je je simkaartnummer toevoegen aan je profiel en hier even een seintje geven?


Hi @Thomas ,

 

Ik heb de sim kaart getest in een andere telefoon, helaas zonder succes. Ik heb mijn simkaartnummer een plekje gegeven op mijn profiel. (Opmerking)

 

Gezien ik verwacht dat ik een nieuwe simkaart nodig heb vroeg ik mij af of het niet makkelijker is om het over te zetten naar een e-sim. 


Bedankt voor je simkaartnummer @MarcSmalbrugge, ik zie hier dat simkaartnummer ook bij jouw abonnement staan en hij is ook gewoon netjes actief. Daar moet het m dus niet in zitten. Misschien een rare vraag, maar heb je thuis geen bereik? En buitenshuis ook niet?

Nou kan het natuurlijk zijn dat de simkaart defect is, die kunnen we natuurlijk gewoon vervangen maar helaas niet direct voor een E-sim, daarvoor heb je namelijk een sms-code nodig en die kun je nu niet ontvangen.
Een vervangende simkaart kun je aanvragen via je MijnKPN als je je abonnement al gekoppeld had, via 0800-0402, via een winkel en ik kan het ook voor je doen. De winkel is doorgaans wel de snelste optie want anders komt ie met de post.


@Thomas correct ik heb nergens bereik. Zowel binnen als buiten. Jammer dat een e-sim niet direct mogelijk is. Ik ga morgen even langs de plaatselijke kpn store voor een nieuwe simkaart. 
 

Voor nu in ieder geval bedankt voor je hulp. Mocht ik nog vragen hebben betreft dit topic, zal ik nog een bericht doen.