Skip to main content

Nou, @ctmax, dan is er dus in een jaar tijd totaal niets veranderd. Ook hier zouden we dekking moeten hebben, wordt elke dag slechter en slechter. Het antwoord was: er staan teveel bomen. Dus we kunnen er niets aan doen. Kruiswissel gisteren al gedaan, ook niets. Kpn heeft ook niets om het signaal te versterken bij ons, een soort van repeater bv, dus ook wij sluiten, nu met behulp van The Phonehouse alle mogelijke opties uit. Flink balen als je een duur abonnement hebt. 

 

Admin: eigen topic gemaakt korigineel topic]

@Muffel 

Goede middag. 

Heb jij misschien een iPhone 11 in gebruik? Daar zijn problemen mee.


Nee, ik gebruik een Samsung A51. Ben zelfs al terug geweest naar The Phonehouse, zij hebben mijn telefoon helemaal nagekeken en zelfs een nieuwe simkaart erin gedaan, hoewel deze simkaart nog niet zo oud was, maar ze wilden echt alles uitsluiten. 

Nu ben ik bezig om te kijken voor een repeater met extra buitenantenne, maar degene die ik zag was niet te beveiligen voor alleen ons gezin. Daar kon een groot deel van de camping van meegenieten. En dat wil ik dus niet. Dus nu nog verder aan het oriënteren. 

Ik weet van campingburen, dat zij T-mobile hebben, met een repeater van T-mobile zelf met buitenantenne, en zij kijken zelfs tv op deze manier. Heel af en toe hapert hij ook. Maar er is een verschil tussen af en toe haperen en structureel haperen. Helaas biedt KPN dit zelf niet aan.

Helaas zit ik ook nog tot september 2023 aan mijn abbo vast, dus het is gewoon een probleem. Zou ik af en toe een weekend hier zitten dan is slechte bereikbaarheid en internet een jammer dan, maar wij zitten hier elke vakantie, heel veel weekenden en in de zomer zelfs 3 maanden. 


@Muffel

Ervaar je ook in het dagelijks leven in je woonplaats, werk, vermindert bereik?

Ik weet niet waar de camping is, maar over het algemeen is bereik matig. Zeeland en landelijk gebied in het oosten van het land. 

En dus niet alleen kpn.


Hoi @Muffel en welkom op het forum! Begrijpelijk dat het frustrerend is om slecht bereik te hebben op je vakantiebestemming, zeker als je daar zo vaak bent. Op campings e.d. is het bereik wel vaker minder goed. Dat komt doordat ze vaak in bossen of in de buurt van natuurgebieden staan, en daar mogen we geen zendmasten plaatsen. Het netwerk daar verbeteren wordt dus erg lastig, dat heb je ook in eerder contact met ons gehoord lees ik. 

Als je bereikbaar wilt zijn voor telefoontjes, dan kun je via de netwerkinstellingen van je toestel dit vastzetten op 2G. Dat signaal reist verder dan 4G/5G en zorgt er daardoor hopelijk voor dat je telefonisch in elk geval wel bereikbaar bent. Internetten is lastiger, tenzij de camping wifi aanbiedt. Dan zou dat nog een optie kunnen zijn. 🙂 Op het gebied van repeaters kan ik je niet adviseren, omdat dit verboden is. Het Agentschap Telecom controleert hier actief op. De enige tips die ik hierbij dus voor je heb is het downloaden van films/series die je wilt zien op je vakantiebestemming. Je kunt opnames instellen voor TV-programma's die je wilt zien terwijl je op vakantie bent als je het opnemen pakket hebt bij ons voor de vaste diensten. Bij Netflix e.d. kun je ook afleveringen downloaden. Zo kun je wel ‘TV kijken’, en is het signaal verder hopelijk goed genoeg om wel te kunnen Whatsappen.