Skip to main content
Onze gehele straat en omstreken 8556XNheeft al jaren problemen met het de GSM dekking van KPN. Ook naar veelvuldige meldingen zowel telefonisch, als schriftelijk en email is het probleem nog niet verholpen. Naar aanleiding van diverse klachten, is de klacht doorgezet naar de Technische Dienst van KPN. Echter hierna volgt weer complete radiostilte van de kant van KPN. Op de dekkingskaart van KPN suggereert men dat er een goede dekking moet zijn, echter in huis hebben we helemaal geen dekking en buitenshuis is de dekking minimaal mocht je überhaupt dekking hebben. Mensen zijn niet of sporadisch bereikbaar .

E.e.a. zou te maken hebben met het feit dat dit gebied net buiten de dekking van de mast in Woudsend, Tjerkgaast en Balk zou vallen.

Het is toch echt niet meer van deze tijd dat er geen bereik is KPN?

Wat wordt er binnen afzienbare tijd aan gedaan?



Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Beste @Stinger-X, welkom! Heel vervelend dit! Begrijp ik dat er inmiddels wel een klacht loopt bij onze technische dienst? Wil je je forumprofiel

aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.
@Marcia_



Done!
Bedankt! Ik zie dat er gisteren een ticket is aangemaakt bij onze technische dienst. Je krijgt binnen 5 werkdagen een reactie hierover en ik wil je adviseren dat even af te wachten. Overigens zie ik geen eerdere meldingen op jouw adres. Wanneer heb je eerder contact gehad met ons?
Heb je al iets van mijn collega's gehoord? Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het me dan weten?
@Marcia_



Niks geen reactie van je collega's, verder heb ik een jaar of 2 geleden al eens over dit issue gebeld, ik kreeg toen als antwoord het bovenstaande .



het valt mij zwaar tegen dat er in deze tijd niks aan gedaan wordt, als ik een keer mijn rekening niet betaal , heb ik een aanmaning aan mn reet hangen, maar als er een probleem is qua bereik wordt er niets aan gedaan.



Nogmaals ....het is niet meer van deze tijd, KPN , houdt je aan je belofte , overal bereik!! Wat een gepruts.
Ik ben heel benieuwd of je een reactie krijgt. Ik wacht inmiddels al bijna een maand op een reactie!
Wat vreemd.. Ik ga er morgen voor je achteraan @Stinger-X!



@Dennisk76 ik kom zo bij jouw topic!
Ik heb inmiddels gebeld en heb niet zulk goed nieuws. De collega's van de technische dienst kunnen niet terugvinden wat mijn collega de 13e ingediend heeft. Het is waarschijnlijk niet goed ingevuld, want we kunnen het niet in de systemen achterhalen. Mijn collega heeft wel meteen gekeken naar eerdere klachten en naar de dekking op het adres. Eerdere klachten zijn ook niet geregistreerd én de dekking is er alleen buitenshuis en niet binnenshuis.



Wat er eigenlijk moet gebeuren, is dat je opnieuw zelf even belt met mijn collega's van de technische dienst. Dat kan via 0800-0402: je wordt dan doorverbonden. Mocht het inderdaad zo zijn dat het de dekking binnenshuis is, dan kan er een melding aangemaakt worden. Daar wordt echter niet per se meteen iets mee gedaan, omdat we het bereik binnenshuis niet kunnen garanderen. Teveel externe factoren hebben hier invloed op. Het is echter wel zo dat hoe meer meldingen, hoe groter de prioriteit. In dat geval is het dus belangrijk dat je óf zoveel mogelijk telefoonnummers van de buurt verzamelt óf zoveel mogelijk buren zelf met ons laat bellen.



Ik maak echter uit jouw eerste bericht op dat ook buitenshuis slecht bereik is. Van mijn collega begreep ik dat er buitenshuis wel dekking moet zijn. Dat moeten we dan sowieso uitzoeken. Ook hier geldt dat meer 06-nummers altijd beter is. We gaan echter ook al onderzoek doen op basis van alleen jouw melding: buitenshuis moet je gewoon goed bereik hebben. Wel willen de collega's dan altijd meer informatie zoals: wat gebeurt er als je je toestel op alleen 2G of 2G/3G zet, welk toestel gebruik je, hoeveel streepjes zie je, en bij wegvallende gesprekken graag de data en tijdstippen van maximaal een week oud. Ik realiseer mij dat dit heel veel informatie is, maar dit hebben we nodig om een gedegen onderzoek te kunnen doen.



Mijn excuses dat we nu alweer 12 dagen verder zijn en ik nog niets voor je kan betekenen, maar hopelijk kom je er met bovenstaande informatie eerst uit en kan je snel contact opnemen met onze technische dienst.
@Marcia_



Laat gewoon even iemand langskomen , dan kan deze hetzelf ,zowel binnenhuis als buitenshuis vaststellen,

Dit blijft maar duren en er alles wordt vanachter een PC bekeken of geregeld.



Ik denk dat de KPN dat wel verplicht is aan zijn klanten.



Ik betaal jullie voor de levering van diensten, als er een bepaalde dienst niet aan mij geleverd wordt, stel ik jullie in gebreke.



4G 3G ........ maakt niet uit ..... geen enkel streepje op mijn telefoon.



Nogmaals ....stuur een MONTEUR





Dankjewel
Op het moment dat wij aanleiding vinden om langs te komen voor een meting zullen we dat zeker doen. Onze systemen zijn er echter op gericht om problemen op afstand te kunnen detecteren. Het is een mooie werkverschaffing als we bij elke enkele klantklacht naar de locatie zouden gaan, maar efficiënt is het zeker niet. Daarom registreren we klachten altijd op zowel het 06-nummer als op de postcode, zodat we direct zien of er meerdere klachten zijn. Op dit moment zien we niets, daarom is het juist zo belangrijk dat iedereen het meldt, zodat we actie kunnen ondernemen.