Skip to main content

Beste KPN,
Ondanks dat ik mijn verhuizing heb doorgegeven, zie ik nu maanden later op ‘mijn KPN’ dat mijn factuuradres niet is mee gewijzigd.
Ik heb geen bericht ontvangen, dat ik mijn factuuradres ook moest veranderen, ik wist eigenlijk ook niet dat er een optie ‘factuuradres’ was.
Dit betekent dat er nog post op mijn oude adres komt van KPN, dat vind ik wel vervelend.
Inmiddels is het gelukt dit te wijzigen bij ‘Mijn verhuizing’. Kunt u mij ook vertellen welke post er nog is gestuurd naar mijn oude adres?

M vr gr,

 

Welkom op het forum @Panama!

Wat jammer dat het niet helemaal goed is gegaan het doorgeven van de verhuizing :slight_frown:  Heb je dit doorgegeven via de klantenservice? Of heb je zelf het adres gewijzigd via je MijnKPN account? Als je inlogt bij MijnKPN en naar het tabje van ‘persoons- en betalingsgegevens’ toe gaat, zie je dat er onderscheid wordt gemaakt tussen het postadres en het factuuradres. Als er na je verhuizing een verkeerd factuuradres ingesteld heeft gestaan, zou alleen post die met de facturatie te maken had, daarheen zijn gestuurd. Dat betreft dus enkel eventuele herinneringen of acceptgiro's. Als je daar niet mee te maken hebt gehad na je verhuizing, zal er dus helemaal niets naar het oude adres zijn verzonden :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hallo Maja,
Bedankt voor je bericht. Ik kijk niet elke dag naar mijn mail 🙂 Mijn verhuizing heb ik doorgegeven aan de klantenservice van Telfort, waar mijn mobiele abonnement tot eind vorig jaar was aangesloten.
KPN heeft eind 2019 alle abonnementen van Telfort overgenomen. Als het goed is, zou mijn eerder doorgegeven verhuizing dan ook bekend zijn bij KPN. Dit bleek deels niet het geval:  na mijn verhuizing kon ik nog inloggen bij Telfort, waar mijn nieuwe adres gewoon bij stond. Maar iets later moest ik inloggen bij KPN en een ‘Mijn KPN wachtwoord’ aanvragen. Daar bleek op de website nog het oude adres te staan bij ‘Factuuradres’! Het postadres was wél mijn nieuwe adres.
Ik constateerde toen dus inderdaad, zoals je al aangaf, dat er bij jullie onderscheid is tussen post- en factuuradres.
Gelukkig heb ik niet te maken gehad met de door jou genoemde post, daarmee ben ik gerust gesteld.
Maar ik vind het vreemd, dat een verhuizing die ik per post en mail aan Telfort heb doorgegeven, bij Telfort wél goed is doorgekomen, maar dat KPN het oude adres wél blijft gebruiken als factuuradres, terwijl ik daar niet om heb gevraagd…

Ik lees ook, dat meer klanten hier over schrijven. Kan het ook worden veranderd?
Dus: dat bij een verhuizing automatisch het post- EN factuuradres worden aangepast, ténzij anders wordt aangegeven? Het is maar een idee...

Met vriendelijke groet,
Panama


Ah, geen probleem hoor, je kunt hier altijd weer reageren ook al gaat er een poosje overheen!

Ook bij Telfort werd er onderscheid gemaakt tussen het postadres en het factuuradres, we hebben alle gegevens één op één overgenomen. Ik acht de kans dus aanwezig dat het al mis is gegaan bij het doorgeven van de verhuizing bij Telfort. Als je de verhuizing via een medewerker doorgeeft, hoort die te vragen of ook het factuuradres op het nieuwe adres gezet moet worden, meestal gaat dit goed maar ook bij ‘ons’ wordt dit wel een vergeten moet ik heel eerlijk bekennen :wink:

Gelukkig staat het nu goed :blush: