Skip to main content

Hallo, Mijn naam is John.

Op 11 november 2020 ben ik overgestapt van Online naar KPN glasvezel.

Ik dacht dan ga ik ook met mijn mobieltje in zee met KPN.

Ik heb op 29.12.2020 om 11.20 uur een Samsung S10 besteld met mobiel abonnement.

Binnen 15 minuten na bestelling kreeg ik al een mail met de vraag of ik akkoord wilde geven en op de knop “Geef nu Akkoord en ontving ik ook de samenvatting van het contract.

Ik heb eerst de samenvatting van het contract gelezen en was het met een paar punten en bedragen niet eens.

Dezelfde dag om 15.15 uur heb ik KPN weer gebeld en de bestelling geannuleerd.

Ik heb gevraagd om een bevestiging maar dat kon pas over uiterlijk 24 uur, als de annulering verwerkt was in het “KPN Systeem” !!!!

De volgend dag 30 december (j.l) heb ik om 08.01 uur KPN wederom gebeld met de vraag of de annulering verwerkt was in het systeem.

Ik kreeg te horen dat de bestelling op 30 december om 08.05 uur geannuleerd was.

Een bevestiging kon ik nog steeds niet krijgen !!!!

Wat schertst mijn verbazing? vandaag 31 december om 12.00 ontving ik van KPN een sms met de vraag of ik snel akkoord wilde geven voor mijn bestelling !! Onbegrijpelijk !!

Ik wederom KPN gebeld en kreeg als antwoord dat mijn bestelling niet geannuleerd was. Hierop werd ik vrij boos wat totaal niet in mijn aard zit.

Volgens de medewerkster was mijn pakket al onderweg en moest ik die maar weigeren.

Dan zou KPN wel begrijpen dat de bestelling niet doorgaat !! wat een vreemde gang van zaken.

Hoe kan KPN iets opsturen terwijl ik nog niet eens akkoord ben gegaan??

KPN bevestig mij AUB dat de bestelling is geannuleerd !!

Ik hoor graag van u

John

 

 

Hallo wederom John hier.

Als je naar KPN 0800-0402 belt, krijg je steeds te horen dat het gesprek kan worden opgenomen en omgezet kan worden naar tekst voor opleidingsdoeleinden.

Ik vraag mij echt af wat de “leiding” doet met deze gesprekken.

Ik heb in totaal 4 uur aan de telefoon gehangen om een bestelling te annuleren en heb heel duidelijk mijn ongenoegen kenbaar gemaakt.

Heeft de leiding nou niet door dat er iets niet klopt met de opleiding van hun personeel.

Ik heb nu 4 totaal verschillende antwoorden gekregen van 4 verschillende medewerkers.

 

*admin: samengevoegd met eigen topic


Hoi, welkom op het forum. 

Wat een lastige situatie. Ik denk dat een KPN moderator wel e.e.a. kan checken. 

Om het op te zoeken zijn dat wel wat gegevens nodig, deze kan je invullen in je forumprofiel. Ze staat daar afgeschermd.

NAW gegevens invullen.


Hoi Peter, als het goed is heb ik heb forumprofiel ingevuld

 


Hoi @RJLAE, welkom op het forum. Bedankt voor je gegevens!
Ik heb de bestelling even opgezocht en hij zit in een soort voor-bestelling. Vandaar ook de mail die je krijgt waar je hem nog goed zou moeten keuren (als hij zou kloppen).
In deze mail staat helaas geen knop om hem te weigeren, hij zou automatisch geweigerd moeten worden als je er niet op reageert maar ik kan zo snel nergens vinden hoe lang dat zou duren (dit proces is vrij nieuw).
Mijn collega's van de afdeling opzeggingen moeten dit ook kunnen. Had je met  0800-0402 gebeld (en dan tegen de computer annuleren gezegd) of het nummer uit de mail? (088-775 10 20) annuleren moet ook kunnen via www.kpn.com/annuleren. Ik moet hier dus nog wel even aan toevoegen dat als er niks gebeurd er geen bestelling komt, en zelfs in het geval van een bestelling die goed doorloopt maar je wilt annuleren heb je 14 dagen na levering om te annuleren.

 


Ik zie ook in de mail het volgende staan:

Waarom moet ik akkoord geven?
Sinds 20 december 2020 is er nieuwe wetgeving. Deze wetgeving verplicht ons om onze aanbieding schriftelijk te sturen. Pas na akkoord van deze e-mail mogen wij uw bestelling behandelen.

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service. Of bel ons op 088-775 10 20 (lokaal tarief).

 

 


beste Thomas

bedankt voor uw reactie...ik heb nog veel vragen maar ik kan mijn 2 topics niet meer terug vinden op het Forum.

hoe kan dit?


Het volgende wil ik je nog wel vragen Thomas.

Hoe komt het dat als ik iets bestel, ik 15 minuten na bestelling als en mail heb en de samenvatting van het contract met al mijn gegevens en diensten etc etc. Heel veel gegevens dus.

Waarom is het niet mogelijk bij het annuleren van een bestelling om binnen 15 minuten dit bevestigd te krijgen.

Twee KPN medewerkers vertelden mij dat ik de bevestiging binnen 24 uur zou krijgen, de twee anderen hadden het zelfs over binnen 48 uur !!!

U kunt dit vast wel terug vinden in de opgenomen gesprekken en in de naar tekst omgezette gesprekken.

Ik hoor graag van U


maar ik kan mijn 2 topics niet meer terug vinden op het Forum.

Op je naam klikken. Dan krijg je je profiel. En daarin vind je o.a. je topics.


U kunt dit vast wel terug vinden in de opgenomen gesprekken en in de naar tekst omgezette gesprekken.

 

Als je naar KPN 0800-0402 belt, krijg je steeds te horen dat het gesprek kan worden opgenomen en omgezet kan worden naar tekst voor opleidingsdoeleinden.

Allereerst het woordje "kan". Dat betekend dus dat het niet altijd gebeurt. 

Ten tweede is het bedoelt voor trainingsdoeleinden. Dat betekend dus niet per definitie dat een KPN medewerker het later zomaar terug kan luisteren / lezen.

Ik vermoed dat het gesprek anoniem word opgeslagen. Dat wil zeggen dat later niet meer te herleiden is wanneer het plaats gevonden heeft en met wie er gesproken is.


Hoi @RJLAE, ik heb je topics samengevoegd om het overzicht te bewaren (2e bericht in dit topic is je andere topic).
De bestelling zoals hij nu in het systeem staat is nog geen definitieve bestelling. Hij is dus ook nog niet via het reguliere systeem te annuleren (omdat hij daar simpelweg niet in staat). 
De bestelling zoals hij nu in het systeem staat komt vanzelf te vervallen als je geen akkoord geeft met de knop in de mail. Ik heb helaas geen precieze termijn daarvoor maar je zit dus ook nergens aan vast.
Meer dan een vrijblijvende offerte is dit eigenlijk ook niet.


Ik ben nu al vanaf 29 december 2020 bezig om een bestelling te annuleren.

Tot op heden heb ik nog geen bevestiging ontvangen/gekregen.

Wanneer kan ik de bevestiging verwachten ??

Ik wacht op een antwoord.

Bedankt John

*admin: verplaatst naar je eigen topic


Hoi @RJLAE, ik heb wederom je topic verplaatst naar je eigen topic. Bij een nieuw topic kan het momenteel ongeveer een week duren voor je reactie van ons hebt.

Er is geen bestelling geplaatst dus ook niets te annuleren zoals ik in de vorige berichten ook genoemd heb.


Maar is het voor KPN nu zo moeilijk om mij een mailtje te sturen met de tekst : Tot op heden hebben wij van u nog geen bevestiging mogen ontvangen van uw bestelling.

Wij halen uw bestelling door in onze administratie.

Of zoiets.

 


Dat ben ik helemaal met je eens John! Deze feedback heb ik aan mijn collega's ook doorgegeven, of dat ze op zijn minst bij deze mail zouden zetten dat “het aanbod komt te vervallen na een bepaalde tijd” of iets in die riching. Ik hoop dat ze dit in de toekomst aanpassen!
Sorry voor het ongemak. Dit hele proces kan een stuk beter!