Skip to main content

Mijn dochter blijkt geen oproep te krijgen als een onbekende haar beltĀ (dus die niet in haar contactenlijst vermeld staat). Deze persoon krijgt kennelijk direct de voicemail en mijn dochter krijgt geen enkele notificatie hiervan. Helaas kom ik er niet achter waar ik welke instelling daarin moet aanpassen.Ā 

Is er sprake van een iPhone? Ga dan eens naar ā€˜instellingen ā†’Ā Telefoon ā†’Ā Houd onbekende bellers stilā€™ staat dat uit of aan? Schakel dit uit, dan zal er wel een oproep binnen moeten komen.

Ā 


HalloĀ @RolfvdkĀ 

Welke telefoon heeft je dochter, iPhone of Android?

Zoek in de instellingen naarĀ "onbekende nummers blokkeren".

Bij Android vind je het in de bellenšŸ“žapp via ā€œdrie puntjesā€ ā†’Ā instellingen ā†’Ā Nummers blokkeren


Het betreft een iPhone 13. Inderdaad handig om dat te vermelden...


@RolfvdkĀ Prima toestel! Heb je het nog kunnen aanpassen?


Bedankt voor de snelle reacties! Ik probeer er vanavond met mijn dochter naar te kijken en laat het nog wetenā€¦


Hallo @Rolfvdk, is het gelukt met de uitleg voorĀ de iPhone?Ā 


Helaas bleek ā€œhoud onbekende bellers stilā€ op ā€œuitā€ te staan dus dat lijkt ook niet de verklaring en oplossing te zijn. Andere suggesties?Ā 


Kan je het schuifje eens op ā€˜aanā€™ zetten en dan het toestel resetten?

iPhoneĀ 13Ā resetten

  1. druk de volume-omhoog knop kort in aan de linkerzijde.
  2. druk de volume-omlaag knop kort in aan de linkerzijde.
  3. houd daarna de aan en uit knop aan de rechterzijde ongeveer 15 seconden ingedrukt totdat het Apple-logo weer in beeld komt.

Daarna wederom op ā€˜uitā€™ zetten en nogmaals toestel resetten. Wat is dan het resultaat?


Helaas ook geen effectā€¦


Helaas ook geen effectā€¦

Dan KPN even bellen via 0800 0402 en vragen of zij een instelling willen nakijken c.q. aanpassen, want het kan heel goed bij KPN in het systeem fout zitten t.o.v, van jouw specifieke verbinding @RolfvdkĀ 


Net gebeld en verbinding/instellingen stonden goed. Om die reden ontvangen we nu eerst een nieuwe simkaart om dat als oorzaak uit te sluiten. Update volgt nadien.


KPN heeft afgelopen week een nieuwe simkaart geleverd, maar ook met die nieuwe simkaart (en diverse malen uit en aanzetten) blijft mijn dochter niet gebeld kunnen worden door onbekende niet afgeschermdeĀ nummers. Ze krijgt geen melding van een gemiste oproep, krijgt geen bericht dat er een voicemail is achtergelaten en heeft ook geen pincode om toegang te krijgen tot die voicemailinbox.

Andere opties/tips??


Bij de provider Simpel kun je een filter instellen welke nummers je mogen bellen. Kpn heeft dat niet.Ā 

Simkaart al eens in andere telefoon geprobeerd?


@PeterG - dat zal ik nog eens proberen.Ā 


Ik ben benieuwd of je al een uitkomst van de test met een ander toestel, kunt delen @RolfvdkĀ 


Ook met de simkaart in andere telefoons blijft het probleem bestaan. @KPN - wat nu?


Dan lijkt het mij verstandig dat de technische dienst hier eens naar gaat kijken @Rolfvdk. Zou je het desbetreffende telefoonnummer in jouw forumprofiel willen zetten? Dan kan ik een melding gaan registreren.Ā 


Beste Jeroen, profiel heb ik geupdate. Ik wacht jullie contact af.


@KPN - KPN heeft keurig meegekeken, maar konden het zo 123 ook niet gevonden krijgen. Na het volgen van hun instructies om de Visual voicemail in te stellen, kwam ik er achter dat er een schermtijdinstelling in mijn account voor mijnĀ dochters telefoon actief was.Ā Hoewel daar niets aan veranderd kon of hoefde te worden, heb ik hem toch maar verwijderd en sindsdien lijkt het probleem opgelostā€¦Ā 


Goed om te lezen dat het nu opgelost lijkt! @RolfvdkĀ