Skip to main content

Hoi,

 

De BTW ontbreekt op de factuur waar de bijbetaling van het nieuwe toestel staat. Hier staat “BTW nvt over €888”. Ook in het contract kan ik geen BTW vinden. 

 

Waar kan ik deze BTW vinden? Ik heb het nodig voor mijn boekhouding. 

 

Ik hoor het graag, alvast dank!

Heeft u een zakelijk abonnement afgesloten?

Bij consumentenaankopen worden facturen niet gespecificeerd met BTW.


Hoi @grtvdrdt, welkom! Dit klopt, btw over je toestel staat niet op de maandelijkse facturen. Bij je contract zit ook een aankoopbon. Daarop staat de btw gespecificeerd.


Hoi @Erik_ ,

 

Dank voor je reactie. Bij mijn contract zit geen aankoopbon, niet in het document en niet in de mail. 

 

Zou je mij deze nog kunnen sturen?

 

Alvast dank. 

 

Groet, Geert


Ik ga voor je kijken, @grtvdrdt.  Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt?


Heb ik gedaan @Erik_ 


Dank je, @grtvdrdt. Ik heb even goed moeten spitten maar ik kan het contract ook niet vinden. Dat wil zeggen: het systeem geeft hier netjes de relevante contractsdata etc.. weer. Maar het daadwerkelijke document dat je ontvangen zou moeten hebben, kan ik niet direct terugvinden om na te sturen. Dus hiervoor heb ik nu navraag uitstaan bij de back office of zij dit alsnog kunnen doen. Ik kom er z.s.m. bij je op terug.


Ik heb exact hetzelfde probleem. In het contract staat ook geen BTW en ik zit al ruim 40 minuten aan de lijn met een medewerker die zijn best doet om het op te zoeken. Waarom niet gewoon de BTW vermelden zoals het ook is, het is feitelijk zelfs incorrect dat er staat dat de BTW niet van toepassing is, BTW is ook van toepassing op consumentengoederen. Zie de regels van de belastingdienst voor ondernemingen, waaraan een factuur moet voldoen: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/factuureisen

 

Ik ben straks een uur verder en hoop dan een BTW factuur te hebben maar waarom is dit zo ingewikkeld? Ik heb meerdere van deze vragen op het forum gevonden. En waarom zoveel dure telefonische klantenservice tijd voor iets wat standaard goed kan zijn, of een standaard vraag kan zijn die desnoods naar backoffice doorgezet kan worden?


@Erik_ , ik hoor het graag wanneer je navraag hebt gedaan. Heb mijn BTW factuur nu echt nodig. 


We zijn er nog mee bezig, @grtvdrdt. Het contract is erg goed in verstoppertje spelen :(

 

@bas1234567,  in de bijlagen bij je contract staat de btw vermeldt. Heb je dit inmiddels gevonden/ontvangen? Zo niet, wil je jouw forumprofiel aanvullen met je mobiele (klant)nummer? Dan kijk ik hier even naar. 


 

@bas1234567,  in de bijlagen bij je contract staat de btw vermeldt. Heb je dit inmiddels gevonden/ontvangen? Zo niet, wil je jouw forumprofiel aanvullen met je mobiele (klant)nummer? Dan kijk ik hier even naar. 

Beste Erik,

Dank voor je reactie. Helaas is het in geen enkele e-mail inclusief de correcte vermelding van de BTW te vinden. De medewerker die me twee dagen geleden heeft geprobeerd te helpen kon het ook niet vinden. Hij zou vandaag teruggebeld hebben maar dat is ook niet gelukt helaas. In mijn factuur /contract staat letterlijk bij btw nvt, echt super vreemd vind ik. Ik hoop dat je me kunt helpen zodat ik dit in mijn btw aangifte nog tijdig kan verwerken. Scheelt nogal 😃

 

profiel is aangevuld met klantnummer


Hmmm, het lijkt erop dat bij jou iets vergelijkbaars aan de hand is als bij grtvrdrdt, @bas1234567 . Dus dat moet ik ook even verder navragen. Ik kom er z.s.m op terug. 


Beste @Erik_ , wederom hartelijk dank voor je reactie. Heb je inmiddels wat kunnen vinden? Ik ga zo namelijk telefonisch ook weer proberen omdat het de 25ste is en de 31ste de BTW aangifte + betaling bij belastingdienst binnen moeten zijn.


Hoi @Erik_ , bij mij begint het om dezelfde redenen als bij Bas nu ook wel te dringen. 

Heel vreemd dat het nu al 28 dagen duurt om een contract mét BTW te vinden. 


De back office is hier mee bezig, echter is hun doorlooptijd vanwege drukte wat langer dan normaal. Ik heb gevraagd of er al een update is. 


Hoi @grtvdrdt, welkom! Dit klopt, btw over je toestel staat niet op de maandelijkse facturen. Bij je contract zit ook een aankoopbon. Daarop staat de btw gespecificeerd.

 

Dank je, @grtvdrdt. Ik heb even goed moeten spitten maar ik kan het contract ook niet vinden. Dat wil zeggen: het systeem geeft hier netjes de relevante contractsdata etc.. weer. Maar het daadwerkelijke document dat je ontvangen zou moeten hebben, kan ik niet direct terugvinden om na te sturen. Dus hiervoor heb ik nu navraag uitstaan bij de back office of zij dit alsnog kunnen doen. Ik kom er z.s.m. bij je op terug.

 

Goed nieuws, de back office heeft voor jullie beiden, @grtvdrdt en @bas1234567 het contract boven water kunnen krijgen. Ik stuur ze jullie per mail toe op het mailadres dat je hier op het forum gebruikt.

 

 

Aanvulling: het contract / de aankoopbon is terug te vinden in de online bestelomgeving:

U heeft als het goed is smsjes ontvangen met een linkje. Klopt dat?

Als u daar op inlogt vind u de aankoopbon.

 

 


@Erik_  hartelijk bedankt voor je inspanningen. Het is inderdaad gelukt, ik heb hem binnen! Fijn.


Ik heb ook dit probleem. Kunt u mijn aankoopbon ook toesturen? De vrouw van de klantenservice kon het ook niet verhelpen. Precies als hierboven. Alle emailverkeer nagekeken. Geen aankoopbon

Had al een klachtenformulier klaarliggen, blij dat anderen hetzelfde probleem hebben. Hoop op eenzelfde backoffice actie als hierboven om alsnog mijn aankoopbon te ontvangen. 

 

Dank u wel

 


U heeft als het goed is smsjes ontvangen met een linkje. Klopt dat?

Als u daar op inlogt vind u de aankoopbon.

 


Perfect!

Niet bedacht dat ik in de SMS moest kijken. 

Heel opgelucht. Misschien ook handig om aan de klantenservice door te geven. Want zij wist niet van een aankoop bon. Maar forum is dus ook perfect