Skip to main content
Vraag

Geen data als ik in Duitsland ben op het Vodafone netwerk

• December 10, 2025
  • 6 reacties
  • 33 keer bekeken

Ik ga de grens over en krijg de kpn-melding over internet gebruik.

Even verder kan ik echter niet internetten of data gebruiken.

Roaming staat aan en de telefoon (Iphone ook)

Een maand geleden in spanje had ik geen problemen maar met Vodafone in duitsland wel.

Hoe los ik dit op?????

6 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 10, 2025

NB dit duurt al even en ik kan vlak over de grens tot nu toe enkel vodafone ontvangen daar.

Begin dit jaar had ik dat in Dusseldorf ook met Vodafone.

Maar zou toch moeten kunnen werken in  heel Europa? Of heeft kpn/Vodafone een conflict?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 10, 2025

Beste ​@Marc-Ja handmatig een andere provider kiezen die wel werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 10, 2025

ok ga ik dat morgen maar eens proberen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 10, 2025

Maar er zit enkel Vodafone daar maar goed misschien dat dat handmatig iets doet.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marc-Ja 

Ik sluit mij bij ​@JanD aan, dat je het beste handmatig een Duits mobiel netwerk kunt selecteren.
Deze optie vindt je in het menu van je smartphone, onder netwerkinstellingen of mobiel netwerk.

In Duitsland kun je kiezen uit alle beschikbare mobiele netwerken, die op jouw locatie beschikbaar zijn, en dat zijn:

• Telekom DE (heeft het beste 4G en 5G netwerk in Duitsland)
  • Vodafone DE (staat op de tweede plek qua mobiel bereik)
  • O2 (Telefónica) DE(heeft op veel plekken nog geen of verminderd bereik, behalve in steden en dorpen)

KPN heeft voor de rest geen conflict met het Duitse Vodafone, het heeft alles te maken met de sterkte van het signaal wat je smartphone binnen krijgt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 12, 2025

Hi ​@Marc-Ja, welkom bij onze community en fijn om te zien dat je al op weg bent geholpen. 

Ik sluit me ook aan bij Michel en zijn uitgebreide antwoord, waarvoor dank. Vodafone hoort daar te werken dus ook mijn advies is om dit handmatig te doen. Wat je anders ook kunt proberen om de netwerkgegevens te resetten of uiteraard je toestel eens helemaal uit en weer aan te zetten. 

Hou ons op de hoogte!Â