Skip to main content

Goedemiddag,

ondanks diverse keren opnieuw opstarten, controle van roaming, controle van APN (stond op ‘internet’ en ook geprobeerd met ‘portalmmm.nl‘ werkt mijn data niet.

ik zit op hetzelfde netwerk (Orange F) als mijn vrouw die wel data heeft.

Heeft er nog iemand tips?

 

Hoi @Jacob Prins 

Welkom op het forum van KPN

Vervelend dat je zelf geen gebruik kunt maken van je smartphone in Frankrijk, terwijl jouw vrouw geen problemen heeft.

Wil je het eens op een ander mobiel netwerk (provider) proberen?
Door handmatig bij mobiel netwerk of netwerkinstellingen binnen het menu van je smartphone, te kiezen voor een andere netwerk (provider) dan Orange F.

Kan je dan wel, gewoon gebruik maken van jouw smartphone?

Ik hoor het graag van je.


Dank voor de suggestie Michel. Helaas krijg ik met andere netwerken geen connectie.


Heb je de mogelijkheid om de simkaarten te wisselen?

Jouw simkaart in het toestel van jouw vrouw en haar simkaart in jouw toestel.
Gaat het probleem met de simkaart mee naar jouw vrouw’s toestel of blijft het bij jou?
Doet haar simkaart het wel/niet bij jouw toestel?

Hopelijk geeft die kruistest duidelijkheid waar je het probleem moet zoeken.


Dank voor de suggestie Michel. Helaas krijg ik met andere netwerken geen connectie.

 

Hoi @Jacob Prins 

Graag gedaan uiteraard!
Voer nu eens het advies van @RBxx eens uit, want daarmee krijg je hopelijk meer duidelijkheid waar je het probleem moet zoeken.

Laat het wederom weer even weten, nadat je dit hebt uitgevoerd.


Middag heren,

ik ga het niet makkelijker maken. Bij de kruistest is op beide toestellen geen data meer aanwezig 😅

nu weer terug gewisseld en dan heeft mijn vrouw weer internet. 
 

 


Hm, 🤔 niet de duidelijkheid waar ik op gehoopt had. De simkaart van jouw vrouw in haar toestel werkt, maar jouw simkaart én toestel blijven allebei verdacht. Beide toestellen hebben dezelfde instellingen?

Nog een vraag:  Het is alleen internet wat niet werkt? Bellen/sms werkt wel?


Ja, bellen en sms werkt wel.

ook steeds 4 (heel soms 3) van de 4 streepjes ontvangst.


 


Hallo @Jacob Prins , helaas dus niet de duidelijkheid die je zocht.
Hopelijk reageert een KPN moderator snel. Op dit moment is de reactietijd enkele dagen. Mogelijk staat data roaming van jouw simkaart geblokkeerd in de KPN systemen, dat komt soms voor. Het verklaart alleen niet waarom de simkaart van jouw vrouw niet werkt in jouw toestel.

Zet alvast je gegevens in je forumprofiel , dan kan de moderator direct meekijken. Vul de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, de klantnummers in en bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ het 06-nummer en (ter verificatie) de laatste 3 cijfers van de IBAN. De gegevens zijn daar alleen toegankelijk voor jou en KPN medewerkers. 


Wellicht is deze tip ook nog te bekijken: Wat staat er bij ‘opties mobiele data’ achter het kopje ‘roaming aan’ ? Gesprekken en data op ‘5G automatisch’? Probeer eens 4G of 5G aan. Datamodus op ‘standaard’. Hetzelfde als het andere toestel?


Hi @Jacob Prins,

Het betreft hier een zakelijk nummer en ik moet bekennen dat ik niet precies weet hoe het zit met roaming in combinatie met zakelijke abonnementen, volgens mij werkt dat wel net een beetje anders als via de consumentenmarkt. Ik wil je dan ook aanraden om een kijkje te nemen op het zakelijke KPN forum of om te bellen met de zakelijke klantenservice via 0800 - 0403!