Skip to main content

De klachten omschreven in dit item verwoorden precies mijn bezwaren tegen de werkwijze van KPN.  Het onderwerp eindigt echter met priveberichten en zonder de oplossing.

 

KPN:  wat is de oplossing?      Overigens gaat het bij mij nog een stapje verder:  niet alleen krijg ik geen factuur meer in de bijlage, ik krijg ook geen mail meer.  De mail wordt keurig met persoonsgegevens en financiële gegevens naar iemand anders gestuurd!  Overtreding AVG. 

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

 Beste @Anton van Son, welkom! Ik kan er niet voor zorgen dat je de facturen in de mail krijgt. Maar wat me meer zorgen baart, is dat je aangeeft dat de mail met de facturen naar iemand anders zou gaan? Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Staat jouw e-mailadres wel goed genoteerd in MijnKPN? Daar kan je zelf aanpassingen doen. Als het om je mobiele abonnement gaat, dan adviseer ik je contact op te nemen met de collega's via 0800-0402. Zij kunnen, na het sturen van een verificatie-sms, jouw e-mailadres aanpassen en evt. extra acties uitzetten als dit nodig blijkt te zijn. 


Is inmiddels gedaan.  Was niet aangenaam.

Aangegeven werd dat het niet mogelijk is om facturen per mail te versturen omdat dat tegen privacy regels in zou gaan.

Het versturen van een mail met daarin ALLE factuurgegevens naar een mailadres van iemand anders is dat kennelijk niet.  Melding is gemaakt bij AP.

Prima als KPN klanten wil dwingen om van mijn.KPN gebruik te maken maar wees er dan gewoon eerlijk over.  Het niet sturen van de mail (met of zonder PDF bijlage) kost mij al de BTW Q2.  

Hoe dan ook. irritatie alom.  

 


Ik begrijp het even niet: hebben we jou niet gewoon de kopie gestuurd? Dat zou vreemd zijn. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het dan even weten. Vul in dat je geval ook je profiel aan met je adres en klantnummer, dan kijk ik wat ik voor je kan doen!


Gedaan.

Er spelen twee zaken: 

  1.  Ik ontving altijd een mail met een factuur als PDF attachment.  Dit is gewijzigd in een mail met daarin alle gegevens die ook op de factuur staat maar zonder factuur.
    De laatste mail met factuur was van februari 2021 (zie hieronder).
  2.  De mail zonder PDF werd plotseling niet meer aan mij verstuurd maar naar mijn partner waardoor deze niet meegenomen is in de BTW aangifte derde kwartaal.
    Hieronder een overzicht van ontvangen mails, geselecteerd op “Uw factuur van KPN”.
    Tot FEB21:             mails met factuur
    MAR21-MAY21     mails zonder factuur
    vanaf JUN21         geen mails meer
    De bovenste is van mij partner die een factuur van KPN aan mij doorstuurt.
    Tenzij onbedoeld en onwetend heb ik al die tijd geen wijzigingen doorgevoerd 

Groet,

Anton

  1.  


Ik zie het! En ik heb te enthousiast geklikt, waardoor ik per abuis een kopie factuur naar je partner heb gestuurd. Mijn excuses hiervoor! Ik begrijp niet helemaal waarom het factuur e-mailadres is aangepast. Wel zie ik dat er in mei gebeld is en daar zie ik bij staan: ‘graag 1 factuur toesturen'. Is daar wellicht iets misgegaan in de communicatie tussen jou en de collega? Zou je kunnen proberen om in jouw MijnKPN in te loggen en vervolgens het e-mailadres aan te passen naar die van jou? Zoals hierboven aangegeven, mag ik dat niet doen zonder de verificatie-sms. 

 

We versturen de factuur inderdaad niet meer als bijlage in de mail, maar je kunt deze wel maandelijks zelf via MijnKPN opvragen en opslaan. Échter moeten we de mail dat jouw factuur beschikbaar is, wel gewoon naar het juiste e-mailadres sturen. En mijn collega kan dat gewoon wijzigen in de systemen voor je. Ik dus helaas niet. Als dit gewijzigd is, kan er ook gewoon een kopie van de btw specificatie verstuurd worden naar het juiste e-mailadres. Wij bewaren deze 6 maanden, dus dit kan tot zes maanden terug. gewoon, net als de facturen, dus we kunnen kopieën mailen.

 

Ik zal onder jouw 06-nummer ook een samenvatting van ons contact plaatsen: als je opnieuw belt met ons, dan is mijn collega op de hoogte. 

 

Admin: tekst aangepast, het klopte niet wat ik zei


Dank Marcia.   Op MijnKPN staat gewoon mijn mailadres, ik hoop dat ik het daar niet extra moeilijk mee maak.

Wellicht kan je doorgeven aan de KPN organisatie dat de verandering (het niet meer versturen van PDF's) bij klanten (ik hoor en lees het ook veel meer) niet als een verbetering gezien wordt.  Mijn.KPN is mooi voor KPN maar als klant heb je er niet veel aan.

Wat wel weer mooi is, is dat je weer eens aan je abonnement denkt.  Blijkt dat we hier 2 abonnementen hebben die ‘verlopen’ zijn. 


Dank Marcia.   Op MijnKPN staat gewoon mijn mailadres, ik hoop dat ik het daar niet extra moeilijk mee maak.

Ik zie hem inderdaad gekoppeld aan jouw eigen KPN ID, alleen staat het factuur e-mailadres nog op die andere. ik heb even bij m'n eigen MijnKPN gekeken en zie inderdaad niet de mogelijkheid om dat te scheiden van elkaar. Dan moet het toch echt via de telefonische klantenservice, ben ik bang. 

Wellicht kan je doorgeven aan de KPN organisatie dat de verandering (het niet meer versturen van PDF's) bij klanten (ik hoor en lees het ook veel meer) niet als een verbetering gezien wordt.  Mijn.KPN is mooi voor KPN maar als klant heb je er niet veel aan.

Wij hebben dit zéker doorgegeven. Je bent namelijk niet de enige die deze mening is toegedaan. Vanuit KPN wordt echter gezegd dat deze manier minder fraudegevoelig is. In de mail staan nu geen persoonlijke gegevens meer. Daarnaast zien we graag dat mensen hun zaken via MijnKPN regelen. Daarom is deze keuze gemaakt.

Wat wel weer mooi is, is dat je weer eens aan je abonnement denkt.  Blijkt dat we hier 2 abonnementen hebben die ‘verlopen’ zijn. 

Hier wil ik je nog even meegeven dat abonnementen bij ons in feite niet meer ‘verlopen'. Het kan zijn dat je contractvrij bent, maar de toestelkosten komen op een gegeven moment dan te vervallen. Als jouw toestel verder nog in orde is en dit abonnement nog bij jou past, hóef je niet te verlengen. Dit mag natuurlijk wel altijd.


Laten we het hier maar bij houden.

 


De factuur niet per mail versturen, dat kunnen alleen bedrijven die een automatische afschrijvingen hebben zich permitteren. Andere bedrijven hoeven dat niet te flikken, want dan krijgen ze geen cent meer binnen. Dan kunnen ze elke maand gigantisch veel betalingsherinneringen versturen.

Volkomen belachelijk dat KPN de facturen niet meer per mail wil versturen. Notarissen, makelaars, taxateurs, boekhouders, advocaten, ze mailen er lustig op los tegenwoordig. Alles vliegt over de mail. Vertrouwelijke stukken, inclusief bsn nummers, rekeningnummers, kopieën van legitimatiebewijzen en dergelijke, het is heel normaal. Niemand vraagt zich af of dat eigenlijk wel een goed idee is. En KPN wil dan niet meer per mail versturen vanwege privacy? Hoe verschrikkelijk hypocriet is dat?