Skip to main content

Beste,

 

ik ervaar soms als ik een inkomend gesprek aanneem op mijn mobiele telefoons (specs onderstaand) dat er geen geluid is. Als ik dan terug bel dan werkt alles wel naar behoren. De bellende partij geeft, bij navragen, aan dat de telefoon nog over gaat aan die zijde.

Het gebeurt echter niet altijd, maar het is ondertussen voorgekomen tijden bellen via WiFi, bellen zonder WiFi en gebruik van Carplay. Ook opnemen met de speakerfunctie geeft geen verschil (dit had volgens het Apple forum kunnen werken). 

Mijn vrouw ervaart op haar toestel hetzelfde.

Beide zijn een KPN abonnement, mijne via eSim en de hare met een losse simkaart.

De toestellen betreffen een iPhone 14 Pro Max (mijne) en een iPhone 14 Plus.
Beide bijgewerkt tot IOS 16.1.

Is dit een bekend issue en zo ja, is er een oplossing/work-around voor?

Hoi @MarcelSt en welkom hier op ons forum :)

Dat is een bijzondere en dit ben ik ook nog niet eerder tegengekomen! Op zich ook niet zo gek natuurlijk want de iPhone 14's zijn er ook nog maar net. Je geeft aan dat je dit probleem soms ervaart; hoe vaak is soms? En misschien geheel overbodig, maar hebben jullie je toestel al eens helemaal uit - en aangezet? Een hele simpele stap die daarom bij problemen regelmatig wordt vergeten. Benieuwd naar je bevindingen en hoor graag weer van je!


Hoi @MarcelSt en welkom hier op ons forum :)

Dat is een bijzondere en dit ben ik ook nog niet eerder tegengekomen! Op zich ook niet zo gek natuurlijk want de iPhone 14's zijn er ook nog maar net. Je geeft aan dat je dit probleem soms ervaart; hoe vaak is soms? En misschien geheel overbodig, maar hebben jullie je toestel al eens helemaal uit - en aangezet? Een hele simpele stap die daarom bij problemen regelmatig wordt vergeten. Benieuwd naar je bevindingen en hoor graag weer van je!

 

Hoi JanZ,

 

Het probleem was bij 1 op de 3 gesprekken, maar sinds de nieuwe update (IOS 16.1.1) merk ik dat het minder snel optreed. Vandaag (+/- 8 gesprekken) is het maar 1x voorgekomen en dat was tijdens een teams gesprek. Dat toeval zijn geweest en ik kan mij ook niet herinneren dat dat eerder is voorgekomen, maar ik ga het nu bijhouden.

Overigens als dat inderdaad zo is, dan is het mijns inziens ook geen KPN issue, maar een IOS issue en ga ik Apple (opnieuw) lastig vallen.

Uiteraard is de telefoon al een paar keer volledig uit geweest en opnieuw opgestart. Ook is ondertussen IOS 16.1.1 geinstalleerd.


Hoi @MarcelSt en welkom hier op ons forum :)

Dat is een bijzondere en dit ben ik ook nog niet eerder tegengekomen! Op zich ook niet zo gek natuurlijk want de iPhone 14's zijn er ook nog maar net. Je geeft aan dat je dit probleem soms ervaart; hoe vaak is soms? En misschien geheel overbodig, maar hebben jullie je toestel al eens helemaal uit - en aangezet? Een hele simpele stap die daarom bij problemen regelmatig wordt vergeten. Benieuwd naar je bevindingen en hoor graag weer van je!

 

Hoi JanZ,

 

Het probleem was bij 1 op de 3 gesprekken, maar sinds de nieuwe update (IOS 16.1.1) merk ik dat het minder snel optreed. Vandaag (+/- 8 gesprekken) is het maar 1x voorgekomen en dat was tijdens een teams gesprek. Dat toeval zijn geweest en ik kan mij ook niet herinneren dat dat eerder is voorgekomen, maar ik ga het nu bijhouden.

Overigens als dat inderdaad zo is, dan is het mijns inziens ook geen KPN issue, maar een IOS issue en ga ik Apple (opnieuw) lastig vallen.

Uiteraard is de telefoon al een paar keer volledig uit geweest en opnieuw opgestart. Ook is ondertussen IOS 16.1.1 geinstalleerd.

Bedankt voor de uitgebreide toelichting en terugkoppeling @MarcelSt, dat wordt gewaardeerd :)

Mochten wij vanaf hier nog iets voor je kunnen doen of ergens in mee kunnen denken dan horen we dat natuurlijk ook graag!