Skip to main content

Goedemorgen  ik heb een Samsung Galaxy Note 20  Ultra 5g maar nog steeds geen 5g ontvangst alleen 4g  heb ik en  ook alleen 2 streepjes netwerk ontvangst .       Hoe is dit op te lossen?? Heb eigenlijk nog steeds spijt dat ik duur toestel heb gekocht  van €1200  terwijl KPN  wel  heeft geadverteerd  met 5g .

Ik heb een goedkoop toestel van nog geen €200 en bij mij werkt de 5G perfect.

 


Dank je wel  Jan D voor je reactie dat snap ik maar ik heb geen 5 g ontvangst  en ook maar 2 streepjes netwerk ontvangst . Een fijne dag maar ik vroeg hier in topic om een oplossing


Hallo @Leo56 ,

Nog niet overal is een goede dekking van 5G. Zo is er nauwelijks ontvangst in Breda-Noord en in de omgeving van Breda-Zuidoost / Ulvenhout. 
 

Bekijk het zelf op : 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

 

In de toekomst wordt de dekking vast verbeterd. 


Dank je wel voor de informatie  Noordzee maar wanneer denkt U dat dit gebeurt ?? en hoe zit het met de ontvangst van  het netwerk .   ik heb wel besloten om geen nieuwe telefoon meer te nemen ik heb er 2 eerst ga ik afwachten tot de ontvangst eerst beter word van kpn .


Dank je wel  Jan D voor je reactie dat snap ik maar ik heb geen 5 g ontvangst  en ook maar 2 streepjes netwerk ontvangst . Een fijne dag maar ik vroeg hier in topic om een oplossing

Hallo @Leo56 ik bedoelde er mee te zeggen, dat een duur toestel ook niet alles is.

En wat overige forumleden ook schrijven 5G is nog niet overal volledig uitgerold, in mijn woonomgeving toevallig wel en waar jij woont, werkt of of dat moment bent misschien nog niet volledig.

 


Dank je wel voor de informatie  Noordzee maar wanneer denkt U dat dit gebeurt ?? en hoe zit het met de ontvangst van  het netwerk .   ik heb wel besloten om geen nieuwe telefoon meer te nemen ik heb er 2 eerst ga ik afwachten tot de ontvangst eerst beter word van kpn .

 

Ik weet niet wanneer de verbetering komt. Ik weet wel dat KPN druk bezig is om landelijk het 5G-netwerk uit te rollen te verbeteren. 

Tot die tijd is het wellicht beter om 4G te gebruiken en als dat ook niet lekker werkt desnoods 2G.

Maar dat het netwerk in de toekomst verbeterd wordt, is wel zeker. Zeker in een grote stad als Breda moet er gewoon een goed mobiel netwerk zijn. 


Dank je wel voor de informatie  en een fijne dag


Graag gedaan👍🏽  Fijne dag verder. 

 


Afgezien van bovenstaande. 

Staat de instelling mobiele netwerken ( verbindingen) wel op 5G/4G/3G/2G? Die kan ook op 4G/3G/2G staan. 

5G is momenteel net zo snel als 4G++ omdat het alleen nog via 700 MHz is. Dat is tot 500 Mb/s. De snelle Ghz frequenties komen pas later.

Verder is dat alleen nodig met meerdere apparaten via één mobiele verbinding. Normaal gebruik je niet meer dan ca 8 Mb/s per apparaat. . Televisie kijken via mobiele app, bv kpn itv, is 5 Mb/s max.

Zie verder de dekkingskaart. (daar kun je ook inzoomen)


Hallo PeterG hij staat wel op 5g  alleen  geeft de  het netwerk bereik  ook alleen maar 1 of 2 streepjes aan in huis en in omtrek   600 of 800 meter verder wel 5g


Hallo PeterG hij staat wel op 5g  alleen  geeft de  het netwerk bereik  ook alleen maar 1 of 2 streepjes aan in huis en in omtrek   600 of 800 meter verder wel 5g

Dat kan. Dan is de sterkste mast die je telefoon pakt nog niet voorzien van 5G. Er is in Breda Zuid-oost nog een flink '’gat'’ qua 5G.

Ik begrijp echter niet wat je afgezien van '’de leuk'’ nut hebt aan 5G en zeker die snelheid. Met één telefoontje. Meer snelheid is handig met meer apparaten tegelijk op één verbinding. Zaken gaan niet sneller op de 5G verbinding. Downloaden ook niet.

Je titel is oa '’geen goed mobiel netwerk'’. Er is echter niks mis met 4G. Alles werkt toch?

Via 4G+ : 300 Mb/s ( tv kijken is 5 Mb/s )
Via 4G++: 500 Mb/s 
Via 5G : 500 Mb/s (nog via 700 Mhz; de 3,5 Ghz komt nu pas half 2023, dan theoretisch tot 10 Gb/s)
Het 5G is voorlopig nog een grote gatenkaas. En het echte 5G komt pas op zijn vroegst halverwege volgend jaar. Eerst moet Defensie nog verhuizen met hun frequenties.

En IN HUIS gebruik je natuurlijk Wifi-bellen ( Samsung: Bellen via wifi). Ik heb in huis maar 1 streepje mobiel netwerk. Ik zit nog 800 meter van de mast. Maar er zit nogal wat tussen: 3 portieken. Wifi volle bak. Toppie.


Oke dank je wel voor deze reactie PeterG  dan weet ik genoeg nog een fijne zondag