Skip to main content

Ik heb geen internet in het buitenland. Getest in o.a. Belgie en recent IJsland.

Op mijn zakelijke KPN abonnement heb ik wel internet, prive niet (dual sim telefoon). Alle instellingen voor beide sim kaarten zijn identiek aan elkaar (roaming geactiveerd etc). Ook heb ik handmatig andere netwerken geprobeerd, dit allemaal zonder resultaat.

Ook getest op een andere telefoon met mijn privé sim, ook hier geen internet in het buitenland.

In het verleden al eens telefonisch contact gehad met klantenservice; medewerkster kon mij niet verder helpen buiten een paar (vrij simpele) suggesties als "start je telefoon opnieuw op, zet roaming aan etc.”.

Graag aan zijde KPN onderzoek initiëren waarom er buiten NL geen internet beschikbaar is. Het is inmiddels duidelijk dat de oorzaak aan KPN zijde ligt, daar ik met diverse instellingen, telefoons en een zakelijk abonnement heb getest.

Bij voorbaat dank.

 

Beste @Jordibn, welkom! Wat rot om te lezen dat je geen internet in het buitenland hebt! Als ik dit lees, denk ik direct dat er een blokkade op roaming staat aan onze kant. Mijn advies is om dit toch nog eens te laten checken. Dit kan door nog eens te bellen via 0800-0402 of door ons een bericht te sturen via Facebook of X. We kunnen dan alles nogmaals controleren. Via de community heb je vooral contact met andere klanten. Vragen waarvoor KPN met je mee moet kijken, zijn hierom wat minder geschikt. 


Reageer