Skip to main content

Hoi,

momenteel zit ik in Het buitenland. Ik merk echter al een aantal dagen dat mijn mobiele internet het niet doet. Dit terwijl al mijn vrienden wel gewoon internet hebben.

mijn dataroaming staat gewoon aan. Ook staat er gewoon 4G rechtsbovenin. Echter, wanneer ik wat Google op 4G, dan geeft het toestel aan dat ik mobiele data moet inschakelen. Dit terwijl het gewoon aan staat. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (apn ingesteld, telefoon opnieuw aan) maar niets lijkt te werken.

 

is er nog iets wat ik kan doen?

 

hoor graag!

Hallo @wessa93 , niet overal in het buitenland is de mobiele dekking zo goed als in NL.

Je zou eens een andere provider kunnen proberen, dus i.p.v. automatisch zoeken, handmatig met een beschikbare provider verbinden.

Succes.

 


Hoi @wessa93, welkom! In welk land zijn jullie? En hebben je vrienden ook een abonnement van KPN of van een andere provider? Welk toestel heb jij? En wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Laat even weten dat je dit gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 


Hoi @Marcia_ , wij zijn momenteel in Kreta, Griekenland. Ik ben hier samen met 10 andere. Een aantal met KPN en een aantal met een andere provider. 
 

mijn toestel is een Apple iPhone 12 Pro. Ik heb nog nooit eerder problemen gehad met service in het buitenland. Hierbij heb ik altijd hetzelfde abonnement gehad. Sinds mijn iPhone 12 (sinds release) heb ik een nieuw abonnement en ondervind ik dus problemen. Ik heb alle opgevraagde informatie toegevoegd aan mijn profiel. Hopelijk helpt dit. 


@wessa93 Op het moment dat je vrienden met KPN abonnement wel verbinding hebben en jij niet is dat natuurlijk wel bijzonder. Ik heb ook de instellingen aan onze kans gecontroleerd en die staan goed. 

Is er toevallig een mogelijkheid om jouw simkaart in 1 van de toestellen van je vrienden te testen om te kijken of het dan werkt? 

En heb je stappen op de website van Apple zelf al eens geprobeerd?Â