Skip to main content
Beantwoord

Geen internet en bellen in UK

• April 24, 2025
  • 1 reactie
  • 105 keer bekeken

Ik heb geen internet en mobiel bellen in de uk. Mijn man zit bij odido en heeft nergens last van. We hebben toestel al uitgeschakeld, roaming gecheckt, handmatig ander netwerk geselecteerd, kortom alle stappen doorlopen en niets helpt.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Arhod. Welkom op de KPN Community! Al ben je hier omdat je niet zo'n leuke ervaring hebt met je KPN abonnement in het buitenland. Je zou normaal gesproken in het Verenigd Koninkrijk gewoon een verbinding moeten kunnen maken met een operator. Vervelend dat het niet lukt.

Goed dat je al een aantal zaken hebt geprobeerd, maar toch plaats ik nog even voor de volledigheid het overzicht van wat je kunt doen wanneer je problemen hebt in het buitenland. Loop alles nog even nauwkeurig bij langs: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Als extra tip kan ik je nog meegeven om de netwerkinstellingen in je toestel te resetten. Voor iOS doe je dat zo en op een Android/Samsung weer zo. Als dit allemaal niet mag baten, dan raad ik je aan om contact te zoeken met onze helpdesk met de mobiel van je partner. We zijn bereikbaar via +31612001200 en dan kan er gelijk een ticket worden aangemaakt voor de technische dienst. Zij bellen dan zo snel mogelijk terug om je te helpen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Hoi ​@Arhod. Welkom op de KPN Community! Al ben je hier omdat je niet zo'n leuke ervaring hebt met je KPN abonnement in het buitenland. Je zou normaal gesproken in het Verenigd Koninkrijk gewoon een verbinding moeten kunnen maken met een operator. Vervelend dat het niet lukt.

Goed dat je al een aantal zaken hebt geprobeerd, maar toch plaats ik nog even voor de volledigheid het overzicht van wat je kunt doen wanneer je problemen hebt in het buitenland. Loop alles nog even nauwkeurig bij langs: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Als extra tip kan ik je nog meegeven om de netwerkinstellingen in je toestel te resetten. Voor iOS doe je dat zo en op een Android/Samsung weer zo. Als dit allemaal niet mag baten, dan raad ik je aan om contact te zoeken met onze helpdesk met de mobiel van je partner. We zijn bereikbaar via +31612001200 en dan kan er gelijk een ticket worden aangemaakt voor de technische dienst. Zij bellen dan zo snel mogelijk terug om je te helpen.Â