Skip to main content

Mijn zoon is op vakantie in Griekenland (Kreta). Hij kan niet bellen of gebeld worden en heeft geen internet. 4G uitgezet en roaming aan. Beschikbaar netwerk GR cosmote wordt aangegeven als beschikbaar maar werkt niet. Toestel aan en uitgezet, maar nog steeds niets. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe op te lossen?

 

Ojee @HelenT294, niet zo handig dat hij nu helemaal niet bereikbaar is :slight_frown:

Je geeft aan dat jullie roaming aan hebben gezet en 4G uit, hoe moet ik dat precies zien? Roaming is een instelling waarbij je het toestel toestemming geeft om ook via buitenlandse masten gebruik je maken van 4G. Als je alléén roaming aan hebt staan maar het mobiele netwerk niet, dan zal er geen verbinding gemaakt kunnen worden.

Kunnen jullie eens goed controleren hoe dit ingesteld staat?


Hallo Maja, eerst had hij roaming en 4G aan, maar had geen bereik. Op internet gezocht en gevonden dat het wellicht zou helpen om 4G uit te zetten. Hij is helaas niet de enige KPN klant die niet kan bellen en internetten op Kreta, terwijl mensen met een andere provider gewoon internet hebben en kunnen bellen. Kan het zijn dat dit probleem zich voordoet bij het husle abonnement en dat de Europa dekking door KPN aangezet moet worden?


Europa dekking staat normaal gezien standaard aan @HelenT294. Ik wil het wel even controleren. Zou je dan het betreffende 06-nummer in jouw profiel willen vermelden?  


Hallo Jeroen, dank voor je bericht. Het is inmiddels opgelost, roaming stond uit bij KPN.


Hallo Jeroen, dank voor je bericht. Het is inmiddels opgelost, roaming stond uit bij KPN.

Ah helemaal top dat het opgelost is! Als roaming vanaf onze klant geblokkeerd wordt, kan je zoon proberen te verbinden tot ‘ie een ons weegt maar dat zal dan nooit gaan lukken. Mooi dat het euvel gevonden is!